دام‌های فریبنده در کمین فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی/ عدم پرداخت به موقع حقوق اساتید داروسازی چالش برانگیز شده است

عضو هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته داروسازی نیازمند آشنایی با بازار کار و شناخت دام‌های فریبنده هستند، افزود: خواستار پرداخت به موقع و اعمال افزایش حقوق اساتید داروسازی هستیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در سال‌های اخیر با توجه به اعمال تحریم‌ها در کشور وضعیت تهیه  و توزیع دارو از یک سو و شیوع کرونا هم از سوی دیگر کادر درمان را با مشکلات متعدد همراه کرد. در این میان داروسازان با مشکلات فراوان همچون عدم دستیابی به مواد اولیه، نبود یا کمبود دارو برای برخی بیماری‌ها مواجه بودند، اما مسئولان امر در زمینه داروسازی با اتکا از تولیدات داخل توانستند نقش اساسی را در چرخه سلامت ادامه داده و مشکلات را برطرف کنند. هرچند در سال‌های اخیر بر تعداد ورودی دانشگاه‌ها در رشته داروسازی افزوده شده و شرکت‌های تولید داخل هم همپای شرکت‌های مطرح به تولید محصولات با کیفیت می‌پردازند. 

سید علی سبحانیان، عضو هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی و مسئول شبکه داروخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره چالش‌های موجود در زمینه داروسازی گفت: یکی از مشکلات دانشجویان داروسازی عدم آشنایی با بازار کار بعد از فارغ التحصیلی است. بر اساس پیشنهادهای مطرح شده اساتید یا فعالان در حوزه دارو، صنعت، توزیع و واردات در ترم‌های پایانی با برگزاری کنفرانس‌ها، همایش‌ها و ... دانشجویان را از شرایط کاری در بیرون از دانشگاه بعد از فارغ التحصیلی آگاه کنند تا فرد با بینش و نگرش مناسب به انتخاب شغل مورد نظر بپردازد. 

وی ادامه داد: بسیاری از دانشجویان جوان بعد از فارغ التحصیلی به دام پیشنهادات فریبنده در قالب شراکت وارد شده و از پروانه کسب آنها سوء استفاده می‌شود و تاکنون بسیاری از دانشجویان به این دلیل با چالش‌های خطرناک و جدی مواجه شدند. با این تفاسیر می‌توان در طول ترم‌های پایانی برای داروسازان و دانشجویان کلاس‌های آموزشی برگزار کرد و آنها را با کسب و کار داروساز بعد از فارغ التحصیلی آشنا کرد.

سبحانیان با بیان اینکه شبکه داروخانه‌ها متعلق به دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران ایجاد شده است، تاکید کرد: اغلب مسئولان فنی داروخانه از فارغ التحصیلان این رشته در همین دانشگاه هستند و یکی از سیاست‌های پیش روی ما استفاده از ظرفیت دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه  در این شبکه است.

به گفته عضو هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی ایجاد شبکه داروخانه‌ها متعلق به دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران نشان دهنده رشد مناسب در کیفیت دارخانه‌های شهری است. به عبارت دیگر منظور از رشد این است که تعداد بیماران مراجعه کننده به داروخانه‌ها افزایش چشمگیر داشته و خدمات‌رسانی و سود برای داروخانه‌ها به دنبال داشته است.

سبحانیان تاکید کرد: فضای مناسب را برای کارآموزی از سوی شبکه داروخانه‌ها فراهم شده است. در بیمارستان‌ها به رغم مشکلات فراوان با درایت مدیران تعداد سرویس‌دهی به بیماران و بخش‌های بیمارستانی افزایش یافته و امیدوایم بتوان از سود حاصل از افزایش فروش برای بهتر شدن شرایط تحصیل و افزایش سود مورد استفاده قرار بگیرد.

عدم پرداخت به موقع و افزایش دریافتی اساتید داروساز چالش برانگیز است

عضو هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی درباره مشکلات اساتید داروساز افزود: با توجه به اینکه اساتید فرهیخته در دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی تهران به فعالیت می‌پردازند،اما از عدم پرداخت به موقع و عدم افزایشی حقوق گله‌مند هستند. امیدواریم با اعمال مدیریت از سوی تصمیم‌گیران دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی این مشکل برطرف شده تا اساتید بتوانند سروقت حقوق خود را دریافت کرده و از افزایش حقوق عمومی و مصوب دولت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1152028

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =