تاج رئیس فدراسیون فوتبال شد

مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال با حضور نامزدهای این فدراسیون در سالن همایش‌های صداوسیما آغاز و مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال با یک ساعت تأخیر از ساعت 10 صبح امروز (سه‌شنبه 8 شهریور 1401) با حضور کاندیداهای بخش‌های مختلف در سالن همایش‌های صداوسیما با حضور 80 نفر از 86 نفر آغاز شد.

12:18- شمارش آرای نواب رئیس پیشنهادی تاج به پایان رسید و مهدی محمدنبی با 64 رأی به عنوان نایب رئیس اول و منصور قنبرزاده با 58 رأی به عنوان نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال انتخاب شدند. 8 رأی نیز باطله بود.

11:36- مهدی تاج پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال گفت:  از همه دوستان تشکر می‌کنم. جای گِله و گِله‌گذاری نیست و همه باید دست به دست هم بدهیم برای رفع مشکلات فوتبال. از دو کاندیدای دیگر هم تشکر می‌کنم. از همه عزیزان مجمع و نهادهای نظارتی که می‌دانم خیلی زحمت کشیدند و همه اعضای هیئت بدوی و دوستان عزیزم و هیئت‌های فوتبال که من خودم را جزیی از آنها می‌دانم و دوستانی که عضو مجمع هستند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: خواهش می‌کنم برای اینکه تیم جدی و منسجم داشته باشیم به نواب رئیسی که معرفی کردم حتماً عنایت داشته باشیدپ که بتوانیم تیمی یکدست داشته باشیم. امروز روز کار و تلاش است و از فردا تمام چیزهایی که گذشته؛ دور ریخته شده و فقط دوستی، برادری، رفاقت و همکاری می‌ماند.

11:32-پس از شمارش آرا مهدی تاج با 51 رأی از 80 رأی مأخوذه رئیس فدراسیون فوتبال شد، میرشاد ماجدی 25 رأی کسب کرد و عزیز محمدی هم 4 رأی آورد. با توجه به عزل شهاب‌الدین عزیزی خادم و به پایان نرسیدن دوران 4 ساله ریاست وی؛ ریاست تاج ادامه همان دوران محاسبه می‌شود و وی به مدت 2 سال و 6 ماه (تا اسفند 1403) رئیس فدراسیون خواهد بود.

11:20- آغاز شمارش آرا؛ نماینده AFC از شروع شمارش آرا عکسبرداری کرد.

10:38- کردانی ، شاه‌کرمی و حبیبی  به عنوان ناظران فرآیند انتخابات معرفی شدند و رأی‌گیری پست ریاست فدراسیون فوتبال شروع شد. حاج‌صفی کاپیتان تیم ملی به دلیل اینکه پرواز داشت زودتر رأی داد.

10:24- علی فلاحتی رئیس کمیته بدوی فدراسیون فوتبال گفت: از نهادهای نظارتی تشکر می‌کنم که حامی ما بودند. آرزو می‌کنم که هیچ اتفاق ناگواری نیفتد. دلواپس‌ترین افراد و نهادهایی که دنبال این موضوع  بودند که مجمع برگزار شود،‌ نهادهای نظارتی بودند. از دبیرکل فدراسیون فوتبال به عنوان بازوی مجمع انتخابات، تشکر می‌کنم که تصمیمات کمیته بدوی را به خوبی انجام داد. من گواهی می‌دهم که کامرانی‌فر شب و روزش را برای این کار گذاشته بود. کامرانی‌فر بسیار شرافتمندانه وارد کار شد و از نزدیک گواهی می‌کنم که شرافتمندانه و نجیبانه پروسه انتخابات را اجرا کرد، البته چند خطای استراتژیک هم داشت که می‌گذاریم به این حساب که اولین گام ستادی او بود. به او تبریک می‌گویم که زیبا وارد این کار شد.

وی ادامه داد: از همه کسانی که در این 3 ماه ما را تحمل کردند، تشکر می‌کنم. از میرشاد ماجدی تشکر می‌کنم؛ این تشکر را به حساب کار تبلیغاتی نگذارید، چون او نجیبانه کار کرد. وقتی ما در این مدت با هم جلسه‌ای داشتیم، در پایان جلسه از درِ پشتی خارج شد تا شبهه‌ای پیش نیاید. همانطور که بسیاری از رسانه‌ها و همکاران حقوقی ما گفتند این انتخابات فوتبالی‌ترین انتخابات است به جهت اینکه تولد کمیته‌های انتخاباتی همزمان شد با تولد اساسنامه. باید مدل‌سازی کنیم و سعی کردیم بدون حضور در رسانه‌ها یک مدلی بسازیم تا بعد از ما بر همین اساس کار کنند. یک خط‌کش حقوقی گذاشتیم و گفتیم این می‌تواند باشد و آن نمی‌تواند. از وثوق احمدی تشکر می‌کنم که با قلم شیوایش صورتجلسات استیناف را نوشتند و همچنین در جلسات کمیته بدوی همین اتفاق افتاد و این مدل برای آیندگان می‌ماند تا استفاده کنند.

رئیس کمیته بدوی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: من از خانواده کوچک خودم، کمیته بدوی تشکر می‌کنم که انصافاً شب و روز خودشان را در این گذاشتند، روز گذشته از ساعت 9 صبح تا 10 شب کار می‌کردند. من آخرین ساعت که از محل کارم بیرون می‌رفتم چهره درهم رفته کامرانی‌فر را می‌دیدم، چون او بسیار آدم عاطفی استو ای کاش با هم صحبت می‌کردیم تا خیلی چیزها حل شود، اما خداراشکر که به خیر گذشت. از مجمع محترم فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنم که به ما احترام گذاشتند و ما سعی کردیم امانت‌دار خوبی باشیم.

فلاحتی یادآور شد: نکته‌ای را باید بگویم چون شبهاتی وجود دارد، یک بار هبرای همیشه حل شود. درست است ما عضوی از فیفا و AFC هستیم؛ ولی همان‌ها به ما اجازه دادند که اساس نامه را بر مبنای قانون ملی تعریف کنیم. در ماده یک آمده که اساسنامه براساس قوانین جمهوری اسلامی تشکیل شده است. بنابراین هر جا اساسنامه خلاء و ابهام داشته باشد به قوانین داخلی خودمان رجوع می‌کنیم. همین معیار برای تمام موارد وجود دارد. یکی از نکاتی که برای کُل دنیا حل شده، بحث احراز و عدم احراز است ولی اشتباهی صورت گرفته است.

وی گفت: آنها فکر کردند ما بحث احراز و عدم احراز را تا امروز باز گذاشتیم ولی اینطور نبوده است. احراز و عدم احراز را با توجه به امنیت و منافع ملی خودمان انجام دادیم. قوانین ملی ما را موظف کرده که اجازه ندهیم با امنیت ملی‌ شوخی شود. طبیعتاً از مراکز مختلف مشاوره گرفتیم ولی تصمیم نهایی را خودمان اتخاذ کردیم. برای‌مان محرز شد که امنیت ملی و منافع ملی زیر پا گذاشته نشده است. این موضوع را در تاریخ 18 مردادماه اعلام کردیم و اینکه برخی‌ گفتند آن اعلام قطعی نیست، غلط بود. بند بند را همه نکات در صورت جلسه اعضا وجود دارد. در این دوره تمام مصوبات با رأی همه اعضا بود و تمام نامه‌ها با امضای من به دبیرکل ارسال می‌شد.

رئیس کمیته بدوی تأکید کرد: ذیل اطلاعیه 18 مردادماه گفتیم که چنانچه اتفاقی بیفتد که به امنیت ملی و نظم عمومی و اخلاق حسنه ضربه بزند نه تنها ما بلکه هیچ کشوری تحمل آن را نخواهد داشت. این هم موضوع طبیعی است و ربطی به انتخابات ندارد. این هم در مورد صلاحیت یا عدم صلاحیت نیست. اگر اسناد محکم خارجی قرار باشد در ایران اجرا شود و مخالف نظم عمومی باشد، آن کشور مقابل این سند می‌ایستد. خواستم بگویم که اینطور نبود که بحث صلاحیت و عدم احراز صلاحیت تا آخرین روز باز باشد. اگر این موضوع برای کشور هزینه‌بر باشد طبیعتاً مقابل آن مقاومت می‌کنند.

10:20- صورت جلسه مجمع امروز توسط اعضا تصویب شد.

10:16- میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال گفت: مجمع فدراسیون فوتبال یکی از بالاترین مجامع ورزشی کشور است. برای اینکه حق هیچ نامزدی ضایع نشود و اصول برابری رعایت شده باشد، فقط بابت تشکر از شما (اعضای مجمع) صحبت کرده و خوش‌آمدگویی می‌گویم و به جای خودم در مجمع برمی‌گردم.

10:12- محمد پولادگر معاون وزارت ورزش گفت: بنده به دستور آقای وزیر اینجا هستم. ایشان  امروز در دولت حضور داشت چون امروز هیئت دولت به مناسبت هفته دولت به حضور رهبر معظم انقلاب می‌رسند. باید خدا قوت بگویم به عزیزانی که در فدراسیون فوتبال تلاش کردند تا این مجمع برگزار شود. همه می‌دانیم برگزاری مجمع نماد امنیت و ثبات است. انتخابات یعنی بالغ شدن یک مجموعه و اینکه یعنی خودمان می‌توانیم برای خودمان تصمیم بگیریم و نیاز به دیگران نیست. قطعاً برگزار نشدن هر انتخاباتی به معنی این است که نمی‌توانیم برای خودمان تصمیم بگیریم. امیدوارم این اتفاقات بدون مشکل برگزار شود. خداراشکر انتخابات کمیته ملی المپیک هم با همه فراز و نشیب‌هایش برگزار شد و ان‌شاءالله امروز نیز مجمع فدراسیون فوتبال به خوبی برگزار شود.

وی اضافه کرد: از آقای ماجدی که سرپرستی کار را برعهده داشته و همچنین از آقای کامرانی‌فر که وظیفه سنگینی برای برگزاری مجمع داشت، تشکر می‌کنم. به ثبات و مدیریت خوب در این فدراسیون بسیار نیاز داریم. تا حضور موفقی در جام جهانی داشته باشیم. مردم منتظر این رویداد هستند و می‌دانیم که چقدر مهم است که مردم از حضور تیم ملی کشورمان به این جام جهانی افتخار کنند. امیدوارم آن روز ماهم در شادی مردم نقش داشته باشیم و حضور قدرتمند و بی‌حاشیه‌ای را برای تیم ملی رقم بزنیم.

10:08- حسن کامرانی‌فر دبیرکل فدراسیون درباره اعلام لغو و سپس برگزاری انتخابات گفت: نامه‌هایی به فدراسیون رسید که تا ساعت 22:30 بی‌پاسخ ماند. همچنان معتقدم یکسری موارد اساسنامه رعایت نشده اما هیئت رئیسه اعلام کرد که باید مجمع برگزار شود. من به احترام شما آمده‌ام. ما موارد را مطرح کردیم و در آینده مواردی که پیش خواهد آمد پاسخگو خواهم بود.

این خبر به روز رسانی می‌شود

اسامی نامزدهای این انتخابات به شرح زیر است:

نامزد ریاست: مهدی تاج
نایب رئیس اول پیشنهادی: مهدی محمدنبی
نایب رئیس دوم پیشنهادی: منصور قنبرزاده

نامزد ریاست: میرشاد ماجدی
نایب رئیس اول پیشنهادی: عباس صوفی
نایب رئیس دوم پیشنهادی: صادق درودگر

نامزد ریاست: عزیزالله محمدی
نایب رئیس اول: علی فتح‌الله‌زاده
نایب رئیس دوم: محمدرضا کافی

نامزدهای هیئت رئیسه:

 الهام بصیری‌نیا، حسین پرویزی، اسماعیل حیدرپور، رضا درویش، محمد رجاییان، محمدرضا ساکت و حمیدرضا گرشاسبی

کد خبر: 1152231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =