چطور در پیاده روی اربعین از ابتلا به وبا و آبله پیشگیری کنیم؟

نیسی درخصوص نحوه پیشگیری از وبا و آبله در پیاده روی اربعین گفت: فقط با رعایت بهداشت فردی همچون شست و شوی دست‌ها، استفاده از مواد ضدعفونی کننده، مصرف مواد غذایی سالم و سبک پیشنهاد می‌شود.

لیلا نیسی، رییس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و  استادیار مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی درباره کم و کیف رعایت نکات بهداشتی در راهپیمایی اربعین به خبرنگار گروه اجتماعی ایسکانیوز گفت: از زائران خواستار مصرف آب فراوان به دلیل گرمای هوا هستیم. همچنین برخی  افراد به عنوان همیار سلامت می‌توانند در مسیر به ارائه خدمات بهداشتی بپردازند، چون  همیار زائر می‌تواند در زمینه سلامت افراد در مسیر اقدامات مناسب را انجام دهد. بیشترین موارد در این راهپیمایی رعایت بهداشت محیط، بهداشت فردی و جلوگیری از کم آبی زائران است.

بیشتر بخوانید

ابراز خرسندی ایران از بازگشت آرامش به عراق

نیسی با اشاره به پاندمی کرونا ادامه داد: راهپیمایی اربعین در فضای باز انجام می‌شود و زائران با رعایت فاصله اجتماعی دیگر نیازی به زدن ماسک ندارند، اما افراد می‌توانند در مسیر با مشاهده نقاط پرجمعیت و متراکم ماسک بزنند و بدانند که در صورت بروز رطوبت ماسک تعویض شود. زائران با علم و آگاهی می‌توانند به مسیر راهپیمایی ادامه دهند.

  استادیار مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی تاکید کرد: زائران به دلیل ماهیت عزاداری لباس مشکی از جنس نخی بپوشند. هرچند مهمترین اقدام برای زائران اربعین جلوگیری از بروز کم آبی است و مصرف آب فراوان و پوشیدن لباس‌های نخی برای جلوگیری از گرمازدگی کمک کننده است.

وی در پاسخ به این سوال که برای زائران روند ابتلا به بیماری‌هایی همچون آبله و وبا چگونه مهار می‌شود؟ تاکید کرد: فقط با رعایت بهداشت فردی می‌توان در برابر ابتلا به بیماری‌های ویروسی مصون بود، چون این بیماری‌ها در تمامی دوران تاریخی وجود داشته و به ویژه در تجمعات میزان این بیماری‌ها افزایش می‌یابد، اما فقط با رعایت بهداشت فردی همچون شست و شوی دست‌ها، استفاده از مواد ضدعفونی کننده، مصرف مواد غذایی سالم و سبک پیشنهاد می‌شود.

نیسی تاکید کرد: برای موکب داران و تهیه کنندگان غذا نحوه رعایت بهداشت شخصی، محیط و ظروف پیشنهاد می‌شود. از سوی دیگر زائران از موکب‌های معتبر نذری تهیه کرده و بجای  لیوان یکبار مصرف و  افزایش تولید زباله می‌توانند از لیوان شخصی برای مصرف نوشیدنی استفاده کنند. برای مثال در وضعیت کنونی ابتلا به آبله در خوزستان افزایش یافته و جای نگرانی نیست، البته با استفاده از ظرفیت فضای مجازی تهیه کلیپ‌ برای زائران سطح بهداشت ارتقا می‌یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1152340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =