واریز پاداش خدمت به جانبازان از ماه آینده

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از تحقق مطالبه جانبازان درباره پرداخت پاداش خدمت جانبازان در ماه آینده خبرداد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی  رئیس بنیادشهید وامور ایثارگران برخی فرازهای بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت را تشریح و بر ضرورت اجرای این رهنمود ها تأکید کرد.

وی افزود: در گام نخست سازماندهی مأموریت‌ها در قالب گزارش شناخت انجام شد و مأموریت‌های بنیاد هم با لحاظ رهنمودهای امامین انقلاب، قوانین پایه و بالادستی، قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بازخوانی و تکالیف سایر دستگاه‌ها و منابع مورد نیاز مالی برای خدمات‌رسانی احصا شد و با کمک دولت یک برنامه راهبردی برای بنیاد تدوین شده است.

رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران  با اشاره به محاسبه بار مالی قوانین ایثارگری گفت: به نرخ سال 1400 رقمی حدود 126  هزار میلیارد تومان برای اجرای قوانین ایثارگری مورد نیاز بود و در سال 1400بودجه بنیاد31 هزار میلیارد تومان بود و با این شرایط تنها حدود 19 درصد قوانینی که بار مالی دارد اجرا شد که این مبلغ با حمایت دولت و مجلس در سال جاری به 70 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

معاون رئیس جمهور در مورد بنگاه‌های اقتصادی بنیاد نیز گفت: برخی بنگاه‌های بنیاد خارج مأموریت ما کار می‌کنند و حتماً به تدریج با روش‌هایی که به ما اجازه داده شده است از بنگاه‌داری خارج می‌شویم و نقش سهامداری غیرمدیرتی خواهیم داشت و برنامه زمانبندی شده برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

رئیس بنیادشهید وامور ایثارگران گفت: زمانی که من بنیاد شهید وامورایثارگران  را تحویل گرفتم، نماد بانک دی نماد بسته بود. مشمول ماده 141 شده و مشکلات جدی وجود داشت و ما وظیفه داشتیم بی‌ثباتی را به ثبات برسانیم و مجمع سال 1399 و 1400 این بانک برگزار شد و امیدواریم نمایندگان ایثارگران در آینده مدیریت این بانک را به عهده بگیرند و قبل از آن تلاش شده است وضعیت این بانک بهبود پیدا کند و اکنون از بانک‌های موفق در زمینه جذب منابع است.

وی در مورد پرداخت معوقات ایثارگران گفت: پرداخت پاداش خدمت جانبازان مشمول ماده 38 از این ماه آغاز می‌شود و پاداش این عزیزان نیز مانند سایر افرادی که بازنشسته می‌شوند محاسبه و به نسبت منابع مالی که به بنیاد تخصیص پیدا می‌کند پرداخت می‌شود و این مطالبه 10 ساله جانبازان برای نخستین بار در این دولت محقق می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1152379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 1
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • احمدرصا بختیاری جانباز سی وپنج درصد IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
      0 0
      من پنجاه هفت ساله ام وحالت اشتعال میگن بخشنامه اومده زیر شصت سال هم میتونن اقدام کنند برای باز نشستگی
    • حسن اسدی،جانباز ۲۰ درصد IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
      0 0
      با عرض سلام .من کل خبری که میخونم دولت و رییس بنیاد راحت کردن خودشونو .میگن معوقات اونم همش ماده ۳۸ فقط. پس،امثال ما که حالت اشتغالیم واز کار افتادگی کلی هم داریم و حقوق بگیر بنیاد هم هستیم وسن من الان ۶۰ سال تمام هست پس کی این قوانین برای امثال ما اجرایی میشه؟ راحت کردین خودتونو کلیه جانبازان رو به یک جمع کوچک ماده ۳۸ ربط دادید میگید کلیه معوقات جانبازان اجرایی میشه. پس بقیه چی چون بااین شرایط چون ۲۰ درصدیم یا ماده ۱ هستیم وتعداد ۹۰ درصد جانبازان مشمول این لطف نمیشن .برای بار مالی بزرگی،هست که بنیاد هیچوقت نمیخواد از میراث اجدادی خودش به این بیچاره ها پرداختی انجام بدهد. فکر کنم جانبازان کل ایران رو بیخیال همون جانبازان. ماده ۳۸ را بچسبید . با فلاکت دارند زندگی میکنند دیگر جانبازان .لطف کنید قانون یک پارچه برای همه اعمال کنید تا خاطره خوبی از شما عزیزان به یادگار بماند وسلام .جانم فدای رهبر و ایران
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
      0 1
      چندسال است که میگن پاداش معوقه را میدیم حیچ خبری نیست بعداز مردن ماایصارگران چه فایده الان ماداریم بابدبختی زندگی میکنیم ازبک طرف کرایه خونه رهنی خونه که سربه فلک کشیده نمی‌دانیم چه کارکنیم می‌خواهیم یک جاچادر بیزنیم خیلی مشکله کرایه خونها این قدر بالا رفته که آدم میخواد خودکشی کنه نمی‌دانیم چه کارکنیم