آموزش آشپزی/طرز تهیه کوسادیلا مرغ فوق العاده آسان! 

کوسادیلا یک نوع غذای مکزیکی جنوبی/مرکزی است که در بخش‌های جنوب غربی ایالات متحده نیز بسیار رایج بوده و چند سالی می‌شود که مورد توجه خانم‌های ایرانی قرار گرفته است.

به گزارش گروه جامعه ایسکانیوز، کوسادیلا یک تورتیلا آردی خانگی است که با پنیر و سایر مواد پر می شود، سپس توی تابه پخته می شود تا پنیر ذوب شود. این یک نوع غذای مکزیکی جنوبی/مرکزی است که در بخش‌های جنوب غربی ایالات متحده نیز بسیار رایج است. 

دستور العملی ساده برای کوئسادیلا مرغ که به راحتی در منزل می توانید درست کنید و شما می توانید از ترکیبات دلخواه خود مانند قارچ و یا ذرت و نخود هم استفاده کنید؛ اما در کنار مرغ، پیاز قرمز، فلفل دلمه ای، پنیر و گشنیز ترکیبی فوق العاده هستند. می‌توانید از هر نوع ترتیلا استفاده کنید. همچنین می‌توان از نوع اسفناج و همچنین نوع گوجه فرنگی خشک شده استفاده شود. اگر طعم تند را دوست دارید؟ مقداری فلفل ژالاپینو یا فلفل سبز تند خرد شده را به مخلوط اضافه کنید. 

مواد لازم:

فلفل دلمه ای قرمز1/2 فنجان

 پیاز قرمز1/2 فنجان

 گشنیز1/4 

فنجان مرغ1 فنجان

 پنیر چدار1 فنجان 

نان ترتیلا 4 عدد 

نمک و فلفلبه میزان دلخواه

کوسادیلا مرغ فوق العاده آسان بر اساس مراحل زیر تهیه می‌شود:

 مرحله اول 

 فلفل دلمه ای قرمز را بدون دانه کرده و نگینی ریز خرد شده و همینطور پیاز قرمز را پوست بگیرید و آن را نگینی ریز خرد کنید و سبزی گشنیز را بعد از شستن و خشک کردن آن ریز خرد کنید. گوشت مرغ را بپزید و بعد از پخته شدن به قطعات کوچک آن را خرد کنید و هر نوع پنیری را که دوست دارید در اینجا از چدار و کمی پارمزان رنده شده استفاده کردیم و برای نان ترتیلا اگر در دسترس ندارید نان لواش نرم را بصورت دایره های دلخواه برش بزنید و یا از نان های ساده آردی که براحتی در خانه تهیه می شود.

مرحله دوم 

در این مرحله، ابتدا شما همه موادی را که آماده کرده اید مانند فلفل دلمه ای، پیاز قرمز، گشنیز، مرغ پخته شده و پنیر رنده را در یک کاسه بزرگ بریزید و خوب با هم ترکیب کنید. سپس یک ماهیتابه را روی حرارت گذاشته و گرم کنید و کمی روغن توی تابه بریزید روغن فقط بحدی که کف تابه شما را چرب کند و سپس مخلوط را به 4 قسمت تقسیم کنید و توی ماهی تابه یکی از نان های را قرار دهید.

 بعد یک قسمت از ترکیب آماده شده را روی یک قسمت از نان بریزید و طرف دوم نان را روی قسمت اول نان پر شده تا زده و یا برگردانید . سپس بگذارید تا با گرمای تابه هم زیر نان کمی طلایی شود و هم پنیر توی نان ذوب شود و بعد آن را برگردانده و طرف دوم نان را به همین طریق گذاشته تا آماده شود.

مرحله سوم 

وقتی که تمام ترتیلاها بدین طریق آماده شد آن را از ماهی تابه خارج کرده و آن را سه یا چهار برش بزنید و با سس های دلخواه آن را سرو کنید. شما می‌توانید اینها را در فر هم بپزید. فقط کافی است تمام تورتیلاها را توی یک سینی مخصوص فر قرار دهید و مخلوط مرغ را روی آن قرار دهید و بعد از تا زدن می‌توانید دو طرف نان را با کمی کره و یا روغن ذوب شده با یک برس کمی چرب کرده و یا بدون روغن آن را توی فر قرار داده و بگذارید تا روی نان ها طلایی و توی نان هم پنیر ها ذوب شود.

این دستور غذا یکی از راه های پخت مواد غذایی اضافه و یا مرغ های پخته شده در یخچال است و براحتی طعم و غذای جدیدی برای خانواده درست کنید.

مرحله چهارم 

 این غذا به عنوان میان وعده، پیش غذا یا یک وعده غذایی سبک سرو می شود، این نوع غذای اصلی «ساده بهترین و فوق العاده» است. این دستور غذا برای هر خانواده بزرگی عالی است، زیرا به راحتی می توانید بر اساس میزان گرسنگی همه افراد و تعداد افرادی که باید غذا بخورند، مقیاس را کم یا زیاد کنید.

شما به راحتی می توانید این غذا را با ترکیب دیگر مانند دو تکه گوشت سینه مرغ پخته شده را نگینی خرد کرده را در یک کاسه بریزید و بعد یک برش فلفل را ریز خرد کرده و دو قاشق غذاخوری ذرت پخته شده و 5 برش گوجه فرنگی ریز خرد شده و نصفی از پیاز قرمز را ریز نگینی خرد شده و یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به ترکیب اضافه کنید. همینطور می‌توانید از پنیر رنده شده مخلوط یک فنجان یا 80 تا 90 گرم استفاده کنید یا از 4 برش نان ترتیلا یا لواش استفاده کنید و یا می‌توانید فقط از اسفناج پخته شده استفاده کنید. دست شما برای ترکیبات توی این نان بازه و از هر ترکیبی که دوست دارید استفاده کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1152540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =