احتمال مواجهه با بیماری آنفلوانزا در سال جاری

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از احتمال درگیر شدن با بیماری آنفلوانزا در پاییز و زمستان امسال خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پیام طبرسی، روز یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ در گفتگوی زنده اینستاگرامی، به بیماری آنفلوانزا اشاره کرد و گفت: احتمال امسال با بیماری آنفلوانزا مواجه خواهیم شد، چون محدودیت‌های کرونایی را نداریم.

بیشتر بخوانید:

بروز مشکلات قلبی به دلیل آنفولانزا

وی با عنوان این مطلب که آنفلوانزا از قدیمی ترین ویروس‌هایی است که تا از قبل از پاندمی کووید در جهان شناخته شده بود، افزود: آنفلوانزا از بزرگ‌ترین بیماری‌های تنفسی در قرن گذشته بوده است که دنیا ۴ پاندمی این بیماری را تجربه کرده است.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: در دو سه سال اخیر که درگیر پاندمی کرونا شدیم، کمتر شاهد شیوع آنفلوانزا بودیم و در سال اول کرونا فقط ۱۰ تا ۱۵ درصد عفونت‌های تنفسی ناشی از آنفلوانزا بود، اما در سال گذشته با توجه به شدت گرفتن کرونا، موارد آنفلوانزا کاهش یافت.

طبرسی گفت: امسال با توجه به اینکه محدودیت‌ها را نداریم و مراکز آموزشی به صورت حضوری بازگشایی می‌شود و مردم هم ماسک نمی‌زنند، احتمال دارد دوباره درگیر آنفلوانزا شویم.

وی افزود: شیوع بیماری آنفلوانزا از اوایل آبان تا اردیبهشت است که می‌بایست از همین حالا برای تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کرد.

طبرسی گفت: اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا همانند گروه‌هایی است که برای واکسن کرونا از آنها نام می بریم. مثل افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، مادران باردار، کودکان زیر ۵ سال و سالمندان بالای ۶۵ سال، در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا هستند.

وی در مورد زمان تزریق واکسن آنفلوانزا، افزود: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا، از اواخر شهریور تا اوایل مهر است که دو هفته طول می‌کشد آنتی بادی در بدن ایجاد شود.

طبرسی گفت: البته کسانی که به هر دلیلی این واکسن را در زمان تعیین شده تزریق نکرده اند، می‌توانند در آبان و آذر هم این واکسن را دریافت کنند، چون بیماری تا اردیبهشت ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1152713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =