دانشجویان موظف به انتخاب حداقل چند واحد درسی هستند؟

انتخاب حداقل ۱۲ واحد در هر نیمسال برای دانشجو بر اساس آیین‌نامه دوره‌های تحصیلی کاردانی/ کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی الزامی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بر اساس ماده ۱۱ آیین‌نامه دوره‌های تحصیلی کاردانی/ کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی ویژه دانشگاه‌های سطح یک و ۲ دولتی، انتخاب حداقل ۱۲ واحد در هر نیمسال برای دانشجو الزامی است. بر اساس تبصره این ماده، در صورتی که دانشگاه به هر دلیل با حذف واحدهای درسی موافقت کند و این امر منجر به کاهش تعداد واحدهای دانشجو از حدنصاب شود، آن نیمسال به عنوان یک نیمسال کامل جزو سنوات تحصیلی وی محسوب می‌شود.

براساس ماده ۱۰ این آیین‌نامه، تحصیل هم‌زمان دانشجوی دوره کارشناسی به شیوه حضوری در کلیه دانشگاه‌ها (دولتی و غیردولتی) ممنوع است. 

بر اساس تبصره یک این ماده؛ دانشجوی دوره کارشناسی هم‌زمان در دوره‌های غیرحضوری که منتهی به مدرک تحصیلی می‌شود، تحصیل کند. بر اساس تبصره ۲ این ماده؛ تحصیل هم‌زمان دانشجویان استعداد درخشان دوره کارشناسی بر اساس مصوبات مراجع قانونی است. 

به گزارش ایسکانیوز، آیین‌نامه دوره‌های تحصیلی کاردانی/ کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی ویژه دانشگاه‌های سطح یک و ۲ دولتی با استتناد به قانون، اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم مصوب ۱۸ مرداد ۸۳ مجلس شورای اسلامی و در اجرای ماده ۲ «سیاست‌ها و ضوابط اجرایی حاکم بر آمایش آموزش عالی در جمهوری اسلامی ایران» مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیین‌نامه دوره‌های تحصیلی تدوین شده است. 

هدف از تدوین این آیین‌نامه انتظام بخشیدن به امور تحصیلی دانشجویان از طریق تعیین چارچوب قانونی برای اجرای هماهنگ، یکپارچه و صحیح برنامه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی کشور برای تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد، آشنا با علم و آخرین دستاوردهای علمی و منطبق به نیازهای جامعه در راستای بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های موجود برای ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش در ۴ دوره تحصیلی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1152960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =