بازطراحی نشریات دانشجویی بر اساس نیاز روز ضروری است

مدیر مسئول نشریه دانشجویی جوان انقلابی معتقد است که فعالین نشریات دانشجویی باید میان خود و نشریات قدیمی تمایز قائل شوند.

علی محقق دولت‌آبادی مدیرمسئول نشریه دانشجویی جوان انقلابی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: نشریه جوان انقلابی به‌صورت گاهنامه و در جریان تحولات سیاسی‌اجتماعی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان منتشر می‌شود. 

وی افزود: نشریات در حال حاضر وضعیت خیلی خوبی ندارند باید از بعضی سیاست‌های افزایش کمی نشریات فاصله گرفت زیرا میان تولید یک اثر و بالابردن آمار تفاوت زیادی وجود دارد.

مدیر مسئول نشریه دانشجویی جوان انقلابی عنوان کرد: من معتقدم ما نباید جشنواره‌ای کار کنیم؛ به این معنا که اداره نشریات برای کمیت، رتبه و جایزه نباشد. جشنواره‌ای کردن نشریات یعنی از روی دل ننوشتن، کپی‌کاری، نزول کیفیت محتوا و صرفا بالابردن تعداد که این ارزشی ندارد.  

به گفته او، نشریات پویایی فرهنگی یک دانشگاه و قلب تپنده فعالیت دانشجویی است. بقول بزرگی شاید بتوانند تمام دارایی ما را از ما بدزدند، اما قلم را نمی‌توانند بگیرند. 

علی محقق دولت آبادی بیان کرد: طراحان داخلی دانشگاه کیفیت مورد نظر ما را ندارند. اگرچه استفاده از ظرفیت دانشجویی برای رشد استعدادها خوب است و ما هم با آن موافقیم اما محدود کردن نشریات فقط به این فضا، کار درستی نیست. 

او معتقد است که نشریات دانشگاهی با نشریات مدرسه و دبیرستان متفاوت است. نویسندگان این نشریات باید آموزش‌های تخصصی لازم را دیده باشند و با قوانین آن آشنا شوند. امسال بعضی فعالین نشریات آئین‌نامه را هم مطالعه نکرده‌اند و حتی انواع آثار را نمی‌دانند. 

محقق دولت آبادی گفت: چرخش مدیران نشریات دانشجویی موروثی شده‌است و وقتی مدیرمسئولی فارغ‌التحصیل می‌شود، بردار، خواهر، فامیل یا رفیقش بدون هیچ علم، تخصص و شایستگی جانشین او می‌شوند. همین سبب شده تا محتوای نشریات به شدت بی‌کیفیت و کپی‌کاری از اینترنت شود. 

مدیر مسئول نشریه دانشجویی جوان انقلابی توصیه کرد: نسل جدید نشریات باید بتواند میان خود و نشریات قدیمی ۱۰ سال پیش، در تمامی جنبه‌های تحریری و طراحی تمایز قائل شود. فعالین این حوزه باید با شیوه‌ها و ایده‌های نو نفس تازه‌ای به نشریات بدمند. 

انتهای خبر/ 

کد خبر: 1153295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =