خدمت رسانی روزانه به 300 زائر توسط دانشگاه آزاد اسلامی مهران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: به طور متوسط روزانه برای ۳۰۰ نفر محل اسکان، پارکینگ خودرو و وعده‌های غذایی را فراهم کردیم. همچنین انتقال زائرین تا مرز مهران نیز توسط همکاران ما صورت گرفت. مهمانسرای واحد و موکب دانشجویی بسیج دانشجویی نیز به صورت مرتب در حال خدمت رسانی و پذیرایی از مهمانان بوده‌اند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، تاسیس و راه اندازی زائرسرا و مجتمع رفاهی، تفریحی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در مهران از سالیان گذشته با پیشنهاد ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، آغاز شده و تا امروز بخش‌هایی از آن تکمیل شده است. این مجتمع در آینده نزدیک به منظور رفاه بیشتر خانواده دانشگاه آزاد اسلامی که قصد سفر به عتبات عالیات دارند، راه اندازی می‌شود.

بهروز ناصری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص این مجتمع گفت: ساختمان نیمه کاره‌ای که از سال‌های قبل به منظور فراهم کردن فضای خدماتی و رفاهی در دانشگاه آزاد مرکز مهران و در بهترین نقطه این شهر مستقر است و ۱۰ هکتار وسعت دارد. این پروژه تا امروز حدود ۶۰ درصد پیشرفت داشته است و اگر تا امسال تکمیل می‌شد، در همین سال بازگشت سرمایه آن اتفاق می‌افتاد.

وی افزود: استان ایلام تقریباً هیچگونه امکانات رفاهی و هتل مناسبی ندارد به همین دلیل استقبال از این مجموعه پس از تکمیل بسیار زیاد خواهد بود. برای مثال در اربعین امسال، شهرداری مشهد فضایی برای اسکان مهمانان خود نیاز داشت اما موفق به یافتن سرای مناسبی نشد و از ما برای اسکان مهمانان خود تقاضا کرد که به دلیل پذیرایی از مهمانانی که از پیش اسکان داشتند و تکمیل بودن ظرفیت مهمانسرای واحد، امکان ارائه خدمات به آن‌ها را نداشتیم.

ناصری با تاکید بر عدم وجود امکانات خدماتی و رفاهی مناسب در استان ایلام گفت: بسیاری از شخصیت‌های ملی و مسئولین نیز برای اقامت در ایلام دچار مشکل هستند که این مرکز به محض تکمیل امکان ارائه خدمات و پذیرایی مناسب از تمامی این نفرات را به نحو احسن خواهد داشت. تکمیل این پروژه، کمک شایانی هم به استان ایلام و هم به واحدهای دانشگاهی این استان خواهد کرد.

این استاد دانشگاه با وجود مشکلات مالی برای تکمیل این پروژه گفت: تنها چالشی که در حال حاضر برای تکمیل این پروژه با آن مواجهیم، بحث تامین مالی پروژه است که امیدواریم با عنایت و حمایت ویژه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی این اتفاق هر چه سریع‌تر رخ دهد. ما می‌توانیم ظرف مدت ۳ ماه تمام بخش‌های باقی مانده این پروژه را به بهترین شکل آماده و برای ارائه خدمات فعال کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با اشاره به وسعت و ظرفیت موجود در این مجموعه عنوان کرد: ساختمان این پروژه حدود ۲۰۰۰ متر زیربنا و ۱۰ هزار متر زمین دارد که امکان توسعه روزافزون این مرکز را در طول سالیان فراهم می‌کند. استفاده از این مرکز نیز عمومیت خواهد داشت و به علاوه خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، عموم مردم نیز امکان استفاده از امکانات آن را خواهند داشت.

ناصری خدمات ارائه شده به زائرین مراسم اربعین امسال را مثال زدنی دانست و افزود: مرکز دانشگاهی مهران بیش از دستگاه‌های دولتی در طول مدت برگزاری راهپیمایی اربعین امسال به زائرین عزیز خدمات ارائه داده است به طور متوسط روزانه برای ۳۰۰ نفر محل اسکان، پارکینگ خودرو و وعده‌های غذایی را فراهم کردیم. همچنین انتقال زائرین تا مرز مهران نیز توسط همکاران ما صورت گرفت. مهمانسرای واحد و موکب دانشجویی بسیج دانشجویی نیز به صورت مرتب در حال خدمت رسانی و پذیرایی از مهمانان بوده‌اند.

وی با اشاره به حمایت از گروه‌های داوطلب و جهادی و همچنین همکاری با  خیرین افزود: تمام خدمات ارائه شده به صورت رایگان انجام شده است. در مرکز مهران، فضایی در اختیار نانوایانی که به صورت داوطلبانه قصد خدمت رسانی به زائرین را داشتند، قرار داده شده است که روزانه حدود ۸۰۰۰ قرص نان تهیه و در اختیار موکب‌ها و ستادهای اربعین ارگان‌های دیگر قرار داده‌اند. بخشی از مابقی هزینه‌ها نیز توسط خیرین تامین شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام به باز بودن مرز مهران اشاره کرد و گفت: مرز مهران بسته نیست اما جوابگوی این تعداد از زائرین نیست. عراق تنها ۱۰ گیت ورودی از مرز دارد که این موضوع باعث ایجاد ازدحام و مشکلاتی برای زائرین شده است. ما همچنان میزبان زائرین هستیم. حدود ۶۰۰ هزار نفر در شهر مهران حضور دارند که قصد دارند برای پیاده روی اربعین از مرز گذر کنند.

ناصری با تاکید بر ازدحام جمعیت پشت مرز و در جاده‌های شهر مهران گفت: علیرغم اعلام وزارت کشور و ستاد اربعین زائرین بسیاری همچنان خود را به مهران می‌رسانند. تقریباً از ۱۵۰ کیلوکتری مزر مهران جاده‌ها قفل شده و ازدحام زیادی به وجود آمده است. البته تجربه نشان داده که احتمالاً مسیر بازگشایی خواهد شد و مردم همچنان امکان شرکت در این مراسم را خواهند داشت. انتقال مهمانان نیز توسط ما همچنان در حال انجام است.

کد خبر: 1153307

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =