دفاع از ارزش‌های انقلاب بزرگ‌ترین نشانه استاد انقلابی است/ انتقاد، انتقام نیست

سیدرضا موسوی*

گروه دانشگاه ایسکانیوز بزرگ‌ترین نشانه استاد انقلابی، دفاع از ارزش‌های انقلاب و مؤثرترین دفاع، شرکت بدون شرط در جهاد تبیین است. اگر در عاشورای خمینی شرکت نکردی، قیام توبه بعد از شهادت ولی، بی بار است و برآیند آن حسرت ابدی است.

همان‌طور که خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: الَّذِینَ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ وَأَهْلِیهِمْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَلَا ذَلِکَ هُوَ الْخُسْرَانُ الْمُبِینُ (زمر،۱۵). 

دشمن با به‌کار بستن ترفندهای متعدد و تهمت سعی می‌کنند تا اهل حق را از صراط مستقیم منحرف سازند. تطهیر چهره سراسر سیاه و محقر دوران پلید پهلوی یکی از این کارها است که رهبری معظم انقلاب در این باره می‌فرماید: «این‌ها سعی می کنند چهره‌ خاندان خبیث و منحوس پهلوی را رژیم فاسد و وابسته و خبیث و ظالم که کشور ما را سالهای متمادی به عقب انداختند و ملت ایران را آن‌جور دچار مشکلاتِ عظیم کردند بَزک کنند.»

این سخنان رهبری را وقتی دقیق‌تر متوجه می‌شویم که خاطرات وزیر دربار پهلوی را بخوانیم که می‌نویسد: «شاه در سال ۱۳۵۳ مبلغ ۵۰۰ میلیون لیره استرلینگ به انگلیس کمک مالی کرد تا شاید صنایع غذایی انگلیس از ورشستگی نجات پیدا کند. در همان سالی که این مبلغ هنگفت به‌عنوان کمک به انگلیس داده شد، تنها یک درصد از روستاهای کشور آب آشامیدنی سالم و چهار درصد برق داشتند.» (یادداشت‌های عَلَم، ج۴، ص۶۷ و ص۱۹۳).

سیاه نمایی، تخریب مدیران انقلابی، مفلوک نشان دادن اوضاع کشور، بمباران نسل جوان و دانشجوی کشور با اطلاعات دروغ، بزرگ نمایی مشکلات، تطهیر چهره منافقان و در یک کلمه جنگ علیه مبانی و ارزش‌های انقلاب اسلامی در فضای رسانه‌ای و مجازی که در آن غلبه با نظام سلطه است. نسل نوخاسته ما بی‌سلاح و تنها در این فضای پر از فریب و شایعه تنهای تنها است. 

چرا نتوانستیم جنایات آدم کش‌های حرفه‌ای را به نسل‌های دوم و سوم انقلاب تفهیم کنیم؟ مگر نه این است که اعضای منافقان عملیات به شهادت رساندن شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش را شکل دادند.

یادمان رفته است که این گروهک با چه افتخاری پس از به شهادت رساندن شهیدان رجایی و باهنر جشن پیروزی بر پا کردند. یادمان رفته که دانشمندان هسته‌ای و ۱۷۰۰۰ هزار مردم عادی را در کف خیابان به شهادت رسانده‌اند؟!

برخی در کمال بی‌انصافی و دور از عدالت، چهل سال رشد و عزت کشور در عرصه نظامی، پزشکی، هسته ای، آبادانی روستاها، استقلال فرهنگی و سیاسی که در بیانیه گام دوم و کتاب صعود چهل ساله مورد اشاره قرار گرفته‌است را سیاه و تاریک می‌بینند و افتخارات کشور را استهزاء می‌کنند. 

این افراد از سوی دیگر، در بزرگنمایی مشکلات استاد هستند و در تخریب و تضعیف نقاط قوت کشور، تبحر وافر دارند. باید این را بدانیم که بعضی وظیفه‌ای جز سیاه نمایی در کشور ندارند. انکار واقعیت و دستاوردهای انقلاب هنر نیست؛ نقد به معنی دیدن ضعف‌ها و قوت‌ها است. 

انتقاد، انتقام نیست. یأس آفرینی و بمباران ذهنی دانشجویان، جفای بزرگی در حق انقلاب اسلامی است، که برخی آن را تنها وظیفه خود می‌دانند.

بابت همه کوتاهی‌ها و تقصیرها توبه باید کرد.

*عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی

کد خبر: 1153355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =