استادان دانشگاه باید به نقشه راه دشمنان مسلط باشند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های آذربایجان شرقی اظهار کرد: دشمنان همواره برای نابودی و از بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حال طرح و برنامه ریزی هستند و ضروری است آحاد جامعه به ویژه اساتید دانشگاه نسبت به نقشه راه دشمنان تسلط داشته باشند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از ارومیه، امیر دریادار رضا عباسی در دومین دوره توان افزایی اساتید آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه عنوان کرد: اندیشکده های دشمنان همواره بر شبهه افکنی و ایجاد تردید و بدگمانی در بین مردم ایران اسلامی برنامه ریزی می‌کنند.

وی با اشاره به فرود افسارگسیخته جوانان و نوجوانان به فضای مجازی همزمان با همه گیری کرونا افزود: دشمنان با استفاده از این موقعیت، مدیریت فضای مجازی و شبهه افکنی در بین جوانان را به دست گرفتند و سعی در واژگون سازی حقایق کردند.

عباسی با بیان اینکه اولین شبهه سازی دشمنان، خارج کردن مردم و جوانان از راه امام (ره) بود تصریح کرد: دشمنان با هدف قراردادن ۳ عامل محله، مدرسه و منزل در اغتشاشات اخیر به دنبال زیر سوال بردن دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند.

وی با تاکید بر اینکه مجموع فعالیت های دشمنان و شبهه افکنی، به ایجاد گسست در بین آحاد جامعه منجر می شود خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی، نقش و جایگاه اساتید دانشگاه مشخص می شود چرا که باید با مطالعه دقیق و تحقیق در مورد شبهات جوانان و پاسخگویی به آن ها، از ایجاد شکاف در جامعه جلوگیری کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های آذربایجان شرقی با با تاکید بر اهمیت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل  جوان، گفت: انتقال مفاهیم دوران هشت سال دفاع مقدس موجب عزتمندی و افزایش قدرت کشور می‌شود و برگزاری چنین دوره هایی در توانمدسازی اساتید و به روزرسانی اطلاعات آنان موثر است.

استادان دانشگاه باید به نقشه راه دشمنان مسلط باشند

رئیس شورای شهر ارومیه نیز در این مراسم با اشاره به شرایط خاص آذربایجان غربی در اوایل انقلاب تصریح کرد: در خود شهر ارومیه بعد از یک ساعت خاصی در بعد از ظهر ها امکان تردد وجود نداشت.

نقی کریمی افزود: دفاع مقدس مردم در آذربایجان‌غربی علاوه بر هشت سال جنگ تحمیلی، پیش از آن نیز برقرار بود و پس از سال ۱۳۶۷ هم تاکنون ادامه داشت که نشانه آن، تقدیم ۱۲ هزار شهید و ۳۶ هزار جانباز و آزاده در مرزهای طولانی با رژیم بعث، معاندان نظام، گروهک های ضد انقلاب و گروهک های تروریستی بوده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی سرزمینی است که در دوران دفاع مقدس، سومین استان کشور از نظر تعداد شهدا را ثبت کرده است عنوان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، این استان به عنوان سرزمین مجاهدت‌های خاموش نامگذاری شده و بیش از ۴۰ سال درگیر مقابله با بدخواهان نظام بوده است.

کریمی با اشاره به بیانات امام راحل (ره) در خصوص شناخت دشمن اذعان کرد: امام فرمودند اگر دیدید دشمن از شما تعریف می کند، بدانید اشتباه کرده اید، امروز دشمن بیش از هر زمان دیگری عصبانی است و این عامل بر موفقیت جمهوری اسلامی تاکید دارد.

وی در ادامه به بیان خاطراتی از سردار شهید مهدی باکری و سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که از همرزمان این دو شهید والا مقام بود، پرداخت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1194712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =