دستورالعمل گرامیداشت هفته دفاع مقدس به واحدهای ویژه دانشگاه آزاد ابلاغ شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل گرامیداشت هفته دفاع مقدس (سال۱۴۰۲-۱۴۰۱) را به رؤسای استان‌ها و واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرزاد جهان بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل گرامیداشت هفته دفاع مقدس (سال۱۴۰۲-۱۴۰۱) را به رؤسای استان‌ها و واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

 جهان بین در این دستورالعمل تأکید کرد: با توجه به پیش رو بودن هفته دفاع مقدس و فرارسیدن چهل و دومین سالگرد این حماسه بی ‌ظیر و لزوم پاسداشت این سرمایه عظیم و با عنایت به بند ۴۹ از راه کنش پنجم سند تحول و تعالی دانشگاه مبنی بر تهیه و پیاده سازی استانداردها و دستورالعمل های مناسب سازی و هویت بخشی فضاهای دانشگاهی، این دستورالعمل ابلاغ می شود.

براساس بندهای این دستورالعمل جهت‌گیری و همسوسازی برنامه‌های هفته دفاع مقدس با شعار سال اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری و تبیین شعار حماسی «ما مقاوم هستیم» است. همچنین از ظرفیت های معنوی همزمانی هفته دفاع مقدس با رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا(ع) در اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس و بهره گیری از ظرفیت سیره ایشان در تبیین دفاع مقدس و مقاومت بهره گرفته شود.

از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی می توان به دیدار با خانواده معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران خصوصاً شهدای مدافع حرم و مدافع سلامت، تبیین نقش مقاومت، ایستادگی، ایثار و شهادت در ارتقای امنیت، عزت و اقتدار ملی، استفاده از ظرفیت اساتید گروه های آموزشی برای تبیین ابعاد علمی و انتقال مفاهیم مرتبط با دفاع مقدس به دانشجویان، نگاه ویژه و فعالانه به مقوله «جهاد تبیین» در تشریح دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت، تبیین دستاوردهای وحدت، ایثار و ولایت مداری رزمندگان، برگزاری مسابقات کتابخوانی، خاطره گویی، شعرخوانی، تشویق دانشجویان در بعضی از دروس عملی مرتبط به کار بر روی دفاع مقدس اشاره کرد.

همچنین تولید محتوای درخور اعم از فیلم، عکس، موشن گرافیک و برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با موضوعات مرتبط با دفاع مقدس، استفاده از ظرفیت‌های فعالان رسانه‌ای، فضای مجازی و نشریات برای تبیین مفاهیم دفاع مقدس، غباروبی، عطرافشانی و نثار گل به مزار مطهر شهدای گرانقدر، تکریم دانشجویان، کارمندان و اساتید متعلق به خانواده شاهد و ایثارگر از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =