۳ روز مرخصی تشویقی برای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کننده در پیاده‌روی اربعین

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت: ۳ روز مرخصی تشویقی، از دو روز پیش از روز اربعین تا یک روز پس از اربعین کارکنان دانشگاه که قصد شرکت در راهپیمایی را دارند، از طرف سازمان مرکزی در نظر گرفته شده است. وام ۶ میلیون تومانی قرض الحسنه‌ای نیز به عنوان کمک هزینه شرکت در راهپیمایی برای دانشجویان و همکاران در نظر گرفته شده است.

علی افروس، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به برپایی موکب دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در مرز چذابه برای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان، در مرز چذابه، موکبی به وسعت ۳۵۰ متر مربع دایر کرده است که هم در بحث اسکان و هم در بحث پذیرایی از زائرین اربعین حسینی فعالیت می‌کند. این موکب به طور متغیر از ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر در روز با وعده‌های غذایی اصلی و میان وعده‌های مختلف اعم از میوه، شیرینی چایی و... پذیرایی به عمل می‌آورد.

عضو هیئت علمی دانشگاه با تاکید بر امکانات موجود در این موکب تصریح کرد: روزانه حدود ۲۰۰ نفر از زائرین نیز امکان اسکان و استفاده از خدمات موکب دانشگاه آزاد اسلامی در مرز چذابه را دارند. این موکب به واسطه کمک‌های مردمی و همکاران دانشگاهی واحد، تامین و مدیریت می‌شود. در این موکب ۵ چشمه سرویس بهداشتی و یک چشمه حمام برای استفاده زائرین گرامی تعبیه شده است. همچنین برای کمک به تجهیز موکب دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر نجف به کربلا نیز ۵ چشمه سرویس بهداشتی و ۲ چشمه حمام، از طرف دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، فراهم شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در رابطه با انجام فعالیت‌های مشابه درون واحدهای دانشگاهی این استان افزود: در درون واحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، ایستگاه‌های صلواتی برپا شده است؛ فضایی نیز برای پاسخگویی به شبهات دینی به خصوص در بحث راهپیمایی اربعین، در اختیار دفتر فرهنگ واحد قرار گرفته است و مشغول به فعالیت می‌باشد تا به نحو احسن، به تبیین این واقعه مهم بپردازد.

افروس در رابطه با تسهیل شرایط برای کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای شرکت در این مراسم تاکید کرد: ۳ روز مرخصی تشویقی، از دو روز پیش از روز اربعین تا یک روز پس از اربعین کارکنان دانشگاه که قصد شرکت در راهپیمایی را دارند، از طرف سازمان مرکزی در نظر گرفته شده است. وام ۶ میلیون تومانی قرض الحسنه‌ای نیز به عنوان کمک هزینه شرکت در راهپیمایی برای دانشجویان و همکاران در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام میزان مبالغ تامین شده برای برپایی و مدیریت موکب‌های این دانشگاه گفت: تا امروز حدود ۹۰ میلیون تومان برای مواکب دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان هزینه شده است که بسیاری از آن با کمک همکاران و کمک‌های مردمی تامین شده است. در واحدهای دیگر استان مانند واحد آبادان نیز ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌هایی برای پذیرایی از زوار و مردم منطقه بر پا شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =