معرفی راهکارهایی برای رفع گرمازدگی

گیجی، عدم تعادل، سردرد، تهوع و بالا بودن دمای بدن از علائم گرمازدگی است و سوال آن است که در صورت مواجهه با این علائم در فرد گرمازده چه باید کرد؟.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، برای پیشگیری از گرمازدگی در پیاده‌روی اربعین باید برخی نکات را مورد توجه قرار داد. بر این اساس برای پیشگیری از گرمازدگی در ساعات ۱۰ صبح تا دو بعد از ظهر که بیشترین شدت تابش آفتاب است، کمتر فعالیت کنید. همچنین بهتر است که ساعت‌های خنک‌تر را برای پیاده‌روی انتخاب کنید.  

همچنین در فضای باز از عینک آفتابی، کلاه لبه‌دار و کرم ضدآفتاب استفاده کنید. همچنین در هنگام پیاده‌روی لباس مناسب و گشاد و دوخته شده از الیافت نخی به تن کنید.

بیشتر بخوانید:

معرفی چند راه ساده برای جلوگیری از گرمازدگی

باید توجه کرد که پیاده‌روی طولانی مدت بدون استراحت دوره‌ای در هوای گرم می‌تواند منجر به گرفتگی دردناک عضلات پا شود. در صورتی که دچار این عارضه شدید، بهتر است عضلات منقبض را در حالت استراحت قرار دهید و همچنین آب خنک و کمی نمک و ترجیحا دوغ خنک بنوشید.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، گیجی، عدم تعادل، سردرد، تهوع و بالا بودن دمای بدن از علائم گرمازدگی است. اگر به بیماری که دچار گرمازدگی شده، رسیدگی نشود، گرمازدگی می‌تواند خطرناک باشد. بنابراین باید سریعا بیمار را به جای خنک برده و مایعات خنک به او بدهیم. همچنین لباس بیمار را خارج کرده و دور بیمار ملحفه مرطوب بپیچیم و به نیروهای امدادگر نیز اطلاع دهیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1153760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =