وزارت علوم با تخلفات در پرونده دانشجویان انتقالی برخورد می‌کند/ رونق‌بخشی به آموزش عالی؛ هدف انتقال دانشجویان به کشور

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری معتقد است که موافقت با درخواست دانشجویان انتقالی به داخل براساس قانون است، در غیر اینصورت این وزارتخانه با تخلفات برخورد خواهد کرد.

محمد علی زلفی گل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با نیمی از درخواست دانشجویان انتقالی به داخل موافقت می‌کند و تقریبا نیمی از این تعداد نیز جذب دانشگاه‌های تراز اول کشور می‌شوند، اظهار کرد: سازمان امور دانشجویان تعدادی شاخص‌ دارد. کمیسیون موارد خاص این سازمان نیز بر اساس این شاخص‌ها درباره دانشجویان تصمیم‌گیری می‌کند.

وی ادامه داد: اگر سازمان امور دانشجویان براساس شاخص‌های تصویب شده، با درخواست این دانشجویان موافقت کرده، این اقدام کاملا قانونی است؛ اما اگر برخلاف این شاخص‌ها باشد، طبیعتا غیرقانونی است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی باید به صورت موردی به وزارت علوم اعلام کند که اقدامی خلاف قانون صورت گرفته و ما نیز به آن موارد رسیدگی و برخورد خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه موافقت با درخواست دانشجویان انتقالی مطابق قانون است، گفت: در این باره شیوه نامه‌ای وجود دارد که بر اساس آن درخواست‌ دانشجویان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

زلفی‌گل در پاسخ به این پرسش که اگر فردی به واسطه داشتن پول در دانشگاه‌های خارج از کشور تحصیل کند و سپس برگردد و در دانشگاه مطرح کشور مثلا دانشگاه تهران ادامه تحصیل دهد، خلاف عدالت آموزشی است یا خیر، گفت: برخی از خانواده‌ها برای جلوگیری از آسیب‌ پذیری فرهنگی فرزندانشان به واسطه زندگی و تحصیل در خارج از کشور، تمایل دارند که آنها به ایران بازگردند. بنابراین به این موضوع این گونه نگاه کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: ما تمایل داریم که دانشجویان انتقالی به کشور بازگردند تا هزینه‌های آنان صرف رونق بخشی به حوزه آموزش عالی کشور شود. البته این نکته را باید در نظر گرفت که وزارت علوم با درخواست‌هایی موافقت می‌کند که آن فرد، دانشجوی دانشگاه‌های بین‌المللی مطرح و مورد تایید این وزارتخانه، باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =