۶ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تحصیل می‌کنند

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ۶ هزار دانشجوی خارجی از ۶۰ کشور دنیا در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و غیره در حال تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی هستند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، همایش بین المللی سازی آموزش عالی علوم پزشکی ویژه دانشگاه های قطب ۷ کشور شامل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، شهرکرد، یزد و کاشان در تالار شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

دکتر ابوالفضل باقری‌فرد معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در مراسم افتتاحیه این همایش با اشاره به تحصیل دانشجویان خارجی در حیطه های بهداشت و درمان در کشور، گفت: ۶ هزار دانشجوی خارجی از ۶۰ کشور دنیا در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و غیره در حال تحصیل هستند.

وی افزود: برنامه تعالی، عدالت و بهره وری یکی از برنامه های اصلی وزارت بهداشت در نظام آموزش پزشکی کشور است.

باقری فرد با بیان اینکه کیفیت آموزش پزشکی ما در عرصه های بین المللی قابل رقابت است و باید از این موقعیت استفاده شود، تصریح کرد: یکی از محورهایی که در حوزه بهره‌وری و آموزش نظام پزشکی کار می‌شود، حوزه بین المللی سازی آموزش پزشکی و استفاده از ظرفیت کشور برای جذب دانشجویان خارجی در کشور است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یکی از دانشگاه‌های خوب و شناخته شده در حوزه تحصیل دانشجویان خارجی است که در همین راستا در نظر گرفتیم کارگاه آموزشی دو روزه به منظور توانمند سازی حوزه بین‌المللی سازی در کلان منطقه ۷ کشور را در این دانشگاه برگزار کنیم.

وی افزود: در همایش بین المللی سازی آموزش عالی علوم پزشکی، کارشناسان این حوزه با اصول بین المللی سازی، دیپلماسی علمی و تبادلات آموزش بین المللی بیشتر آشنا خواهند شد تا بتوان درآینده نزدیک تعداد بیشتری دانشجوی خارجی را در رشته های مختلف جذب و امکانات آموزشی لازم را  فراهم ساخت.

گفتنی است همایش بین المللی سازی آموزش عالی علوم پزشکی ویژه دانشگاه های قطب ۷ کشور با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت، مدیرکل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت، دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، جمعی از مسئولان و اساتید دانشگاه و بیش از ۵۰ نفر از اساتید و کارشناسان حوزه بین الملل از ۴ دانشگاه یزد، شهرکرد، اصفهان و کاشان برگزار شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1154439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =