خواص درمانی و زیبایی جوشانده پوست انار

از پوست انار معمولا افراد استفاده نمی کنند و آن را دور میریزند، اما اگر بدانید که پوست انار از چه خواص و فواید فوق العاده ای برخوردار است هرگز این کار را نمی کنید.

 به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، انار یکی از میوه های درختی است که دانه هایی اغلب قرمز و گاهی سفید یا به رنگ هایی بین آن دو دارد و رنگ پوست آن نیز اغلب قرمز و گاه سیاه و یا تقریباً زرد است. این میوه بهشتی علاوه بر اینکه خودش دارای خواص بسیار زیادی می باشد پوستش نیز فواید فراوانی برای درمان بیماری ها و زیبایی پوست و مو دارد. 

بیشتر بخوانید:

خاصیت میوه بیشتر است یا آبمیوه؟

فواید جوشانده پوست انار در درمان اسهال

جوشانده پوست انار اسهال ناشی از مسمومیت غذایی و اسهال خونی را برطرف می کند این جوشانده قابض است و قند ادرار را کم می کند و موجب تصفیه خون می شود همچنین برای جلوگیری از خونریزی رحم بسیار مفید است.

دفع کرم های روده و معده با جوشانده انار

جوشانده پوست انار کرم های روده و معده را بر طرف می سازد فقط کافیست پوست خشک انار را به مقدار 4 گرم با کمی آب گرم مخلوط نمایید و سپس میل کنید.

بهبود زخم شانکر با جوشانده پوست انار

برای بهبود و خشک کردن زخم شانکر مقداری پوست انار خشک شده و پودر شده را روی آن بپاشید.

پوست انار ترشحات رحم را برطرف می کند

پوست انار ترشحات غیر طبیعی را متوقف می‏ سازد برای این کار پوست انار را پودر پودر کنید و روی پنبه بریزید سپس در دهانه رحم قرار دهید. این روش برای رفع ترشحات سفید یا لوکوره‏آ مفید است.

بعد از خنک شدن آب حاوی پوست انار آن را از صافی رد  کرده و در لگن تمیزی بریزید، و به مدت  سی الی چهل دقیقه در آن بنشینید. برای نتیجه بهتر و سریعتر این کار را روزی دو الی سه بار انجام دهید.

قطع ترشحات عادت ماهیانه با جوشانده پوست انار

برای قطع کردن سیلان مفرط، ترشحات عادت ماهیانه در آب جوشانده پوست انار بنشینید.

درمان بواسیر با جوشانده پوست انار

جوشانده پوست انار برای التیام بواسیر مفید است ، شما می توانید برای درمان بواسیر و مقعد بیرون آمده در آب این جوشانده بنشینید. برای درمان فستیول و بواسیر پوست انار را با جفت مساوی بسایید و روی پنبه بریزید و هر شب ضماد کنید.

جوشانده پوست انار برای دردگلو و بند آمدن خونریزی گلو

برای تسکین درد گلو و لوزه پوست انار را بجوشانید و ماده به دست آمده را از صافی رد کنید و با آن غرغره کنید. قرقره روزی شش بار آب جوشانده پوست اناربا گلنار ساییده مخلوط شده خونریزی گلو را بند می‏ آورد.

تقویت لثه با جوشانده پوست انار

آب جوشانده پوست انار برای جلوگیری از خونریزی پس از کشیدن دندان و تقویت لثه بسیار مفید است.

بهبود آبسه دندان با پوست انار

گذاشتن تکه نازک پوست انار بدون سفیدی و پیه روی آبسه دندان موجب بازشدن آبسه می شود البته لازم است پوست انار را یک ساعت روی آبسه دندان بگذارید و بعد عوض کنید و این عمل را تکرار کنید تا سرباز کند.

درمان آفت دهان با جوشانده پوست انار

شستن دهان با جوشانده پوست انار چندین مرتبه در روز سبب سرطرف شدن آفت و زخم دهان می شود.

رفع بوی بد دهان با پوست انار

برای رفع بوی بد دهان باید دو قاشق از پودرپوست انار را در یک لیوان آب مخلوط کنید و دو بار در روز با آن غرغره کنید.

مبارزه با بیماری های قلبی با مصرف پوست انار

روزانه یک قاشق چای خوری از پودر پوست انار را در شیر حل کنیدو بنوشید . وجود آنتی اکسیدان های فراوان در پوست این میوه با بیماری های قلبی مبارزه می کند و سبب کاهش کلسترول و استرس می شود.

پوست انار و درمان پوکی استخوان

برای جلوگیری از پوکی استخوان هر شب قبل از خواب دو قاشق مرباخوری پودر پوست انار را در یک لیوان آب ولرم ترکیب کنید و بنوشید زیرا پوست انار موجب استحکام و تقویت استخوان ها به علت دارا بودن خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی آن می شود و مصرف پوست انار در زنان باعث جلوگیری از پوکی استخوان در هنگام یائسگی می شود.

تاثیر پوست انار در مبارزه با جوش

پوست انار آنتی اکسیدان فراوان دارد و با جوش و آکنه صورت مبارزه می کند پوست انار را در ماهیتابه تفت دهید تا کاملا خشک شود و بعد از خنک شدن آسیاب کنید و پودر به دست آمده را با آبلیمو و گلاب ترکیب کنید و روی جوش و آکنه قرار دهید.

کلاژن سازی و جلوگیری از پیری با پوست انار

پوست انار را خشک کنید و پودر نمایید و دو قاشق مربا خوری از آن را با شیر و اگر دارای پوست چرب هستید به جای شیر گلاب اضافه کنید و بر روی صورت خود بگذارید، بعد از اینکه خشک شد می توانید صورت خود را با آب ولرم آبکشی کنید و برای کسب نتیجه بهتر هفته ای دو بار از این محلول روی پوست صورت خود بگذارید تا کلاژن پوستتان تحریک شود و از پیری و چین و چروک بر روی پوست جلوگیری کند.

پوست انار و حفظ رطوبت پوست

دو قاشق از پودر پوست انار را با مقداری ماست ترکیب کرده و بر روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از گذشت ده دقیقه آن را با آب سرد آبکشی کنید.این مخلوط موجب حفظ رطوبت پوست شده و از پوست در برابر عوامل محیطی و آلاینده ها محافظت می کندو تعادل PH پوست را نیز محفوظ نگه می دارد.

از بین رفتن جوش های سر سفید و سر سیاه با پوست انار

پوست انارموجب از بین رفتن جوش های سر سفید و سر سیاه و سلول های مرده پوست می شود برای از بین بردن این نوع جوش ها دو قاشق مربا خوری از پودر پوست انار را با یک قاشق چای خوری شکر و یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری از روغن های طبیعی مخلوط کنید و بر روی صورت بگذارید و پوست خود را با آن ماساژ دهید و بعد بشویید و پوست خود را مرطوب کنید.

جلوگیری از شوره و ریزش مو با پوست انار

پوست انار از ریزش مو و شوره زدن سر پیشگیری می کند برای این کار مقداری از پودر پوست انار را با روغن مو ترکیب کنید و روی ریشه و ساقه مو بمالید و بعد از 2 ساعت مو های خود را آبکشی کنید.

ترکیب پوست انار و کرم یک ضد آفتاب مناسب

پودر پوست انار را به کرم یا لوسیونی که مصرف می کنید بیفزایید و بیست دقیقه قبل از خروج از منزل بر روی صورت خود بمالید یا به جای کرم این پودر را با یک روغن طبیعی مخلوط کنید و به عنوان یک ضد آفتاب از آن استفاده کنید.

طرز خشک کردن پوست انار:

برای تهیه پوست انار از انار ارگانیک استفاده کنید و پوست انار راتکه و در سینی پهن کنید و زیر آفتاب بگذارید تا سفت شود و رطوبتش از بین برود . برای نگهداری این پوست خشک شده آن را در یک پلاستیک یا ظرف دردار بریزید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =