هشدار آمریکا به روسیه درباره حمله اتمی به اوکراین

مشاور امنیت ملی آمریکا از گفت‌وگو با مقامات روسیه، در عالی‌ترین سطوح، درباره تبعات فاجعه‌بار هرگونه استفاده از سلاح اتمی علیه اوکراین خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز به نقل از وال استریت ژورنال، جیک سولیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی»، گفت: آمریکا به روسیه هشدار داده که در صورت استفاده از سلاح اتمی علیه اوکراین با تبعات فاجعه‌بار مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما به طور خصوصی و در عالی ترین سطوح به مقامات روس این موضوع را اعلام کرده‌ایم که آمریکا و متحدانش به چین اقدامی پاسخ قاطع خواهند داد.

سولیوان در عین حال، بر تداوم حمایت تسلیحاتی از اوکراین تاکید کرد و افزود: تهدیدهای گذشته هم مانع از ارائه ۱۵ میلیارد دلار سلاح به اوکراین نشد.

رویترز، اظهارات سولیوان را واکنش به اشاره تلویحی ولادیمیر پوتین به استفاده احتمالی از سلاح اتمی علیه اوکراین ارزیابی کرد.

گفتنی است، درحالی که وزیر امورخارجه مجارستان جامعه جهانی را نسبت به وقوع جنگ جهانی سوم درصورت  تقابل مستقیم ناتو با روسیه برحذر می دارد، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز هشدار داد ه تهدید هسته ای از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را نباید دست کم گرفت چراکه پوتین قصد «بلوف» زدن ندارد.

بورل در مصاحبه با شبکه خبری بی بی سی انگلیس گفت: ما در جنگ اوکراین اکنون به لحظه خطرناکی رسیده ایم، قطعا لحظه خطرناکی است چراکه ارتش روسیه به گوشه ای رانده شده و واکنش پوتین به تهدید استفاده از تسلیحات اتمی بسیاری «بد» است؛ اتحادیه اروپا باید تهدید پوتین در استفاده از تسلیحات اتمی در جنگ اوکراین را جدی بگیرد؛ وقتی فردی می گوید این بلوف نیست، باید آنرا جدی گرفت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۳۰ شهریورماه در جریان نطق تلویزیونی با اعلام بسیج بخشی از نیروهای روسی در سراسر کشور گفت: هدف غرب تضعیف، تفرقه افکنی و در نهایت نابودی کشور ما است. آنها مستقیم می‌گویند که در ۱۹۹۱ آنها قادر به از هم پاشیدن شوروی بودند و حالا زمان برای خود روسیه فرا رسیده است.

رئیس جمهوری روسیه هشدار داد: کسانی که روسیه را تهدید هسته‌ای می‌کنند، جهت باد به سمت خودشان برمی‌گردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =