مساله حجاب یک مقوله مسئولیت‌ساز و کمک کننده در مسیر تکامل دانش‌آموزان است

معاون فرهنگی، هنری و تربیتی بدنی سازمان سما با بیان اینکه برای رعایت حجاب هیچ گونه سختگیری اعمال نمی‌شود، گفت: دختران دبستانی در روند برگزاری جشن تکلیف با ارزش‌های حجاب آشنا شده و این اقدامات مسئولیت‌ساز و کمک کننده در مسیر تکامل دانش آموزان است.

حجت الاسلام و المسلمین سید وحید معتمدی، معاون فرهنگی، هنری و تربیتی بدنی سازمان سما در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره کم و کیف توجه به حجاب در مدارس سما گفت: حجاب به عنوان یک مساله پیچیده فرهنگی از طریق اقدامات متعدد در مدارس سما مورد توجه قرار می‌گیرد. برای رعایت حجاب در مدارس سما در زمینه نیروی انسانی سعی شده تا با دقت نظر در انتخاب معاونان مدارس سمای استانی و مدیران مدارس و به ویژه معاونان پرورشی، طلاب فرهنگی و معاونان حتی الامکان در بخش گزینش این افراد و توانمندی آنها وارد عمل شد.

وی افزود: برای ورود همکاران در مدارس و الگوی نامناسب در زمینه حجاب جلوگیری شده و حتی به برخی از افراد تذکر داده شد، چون اصل اقدامات فرهنگی در مدارس به نیروی انسانی مربوط است و این افراد الگوی دانش آموزان هستند. در این زمینه اقدامات ویژه پیگیری شده است.

هدف آشنایی دانش آموزان با پوشش محلی هر خطه جغرافیایی است

معاون فرهنگی، هنری و تربیتی بدنی سازمان سما با بیان اینکه در زمینه آموزه‌ها مسائل منتقل شده به دانش آموزان  در برخی مواقع به شکل غیرمستقیم و در قالب اقدامات فرهنگی است، ادامه داد: برای مثال مسابقات فرهنگی با موضوعات قرآن، عترت، نقاشی، پرورشی، عکاسی و ... با موضوع حجاب گنجانده شده است. در مسابقات قرآن آیات حجاب برای دختران دبیرستان انتخاب شده است.

وی ادامه داد: در مسابقات عکاسی و نقاشی موضوع حجاب و نیایش مطرح شد تا دانش آموزان به شکل غیرمستقیم با این مساله ارتباط برقرار کنند. همچنین جشنواره‌هایی همچون آیین «سرزمین من» درباره پوشش محلی هر منطقه این مدارس ورود کرده و می‌توانند با پوشش‌های هر منطقه آشنا شوند.

معاون فرهنگی، هنری و تربیتی بدنی سازمان سما گفت: پوشش محلی اقوام این سرزمین متناسب با آمیزهای دینی و پوشیده است و در عین حال از طرح‌ها و رنگ‌های متنوع برخوردار است.  بنابراین  در جشنواره آیین «سرزمین من» دانش آموزان با پوشش‌های محلی آشنا می‌شوند.

مساله حجاب یک مقوله مسئولیت‌ساز و کمک کننده در مسیر تکامل دانش‌آموزان است

حجت الاسلام و المسلمین معتمدی با بیان اینکه راه اندازی پویش‌های متعدد در فضای مجازی به شکل مستقیم و غیر مستقیم  برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در بین دانش آموزان تاثیرگذار بود، ادامه داد: برای مثال پویش به مناسبت سالگرد سردار سلیمانی، پویش نمازخواندن در منزل، پویش حجاب و ...  از جمله اقدامات بود. همچنین دختران دبستانی در روند برگزاری جشن تکلیف با ارزش‌های حجاب آشنا شده و این اقدامات مسئولیت‌ساز و کمک کننده در مسیر تکامل دانش آموزان است. معلمان و مربیان در مدارس با محتواهای متعدد فرهنگی با موضوع حجاب آشنایی داشته  و در کلاس‌ها با دانش آموزان به شکل جداگانه به فعالیت می‌پردازند.

وی درباره سختگیری‌ها در زمینه رعایت حجاب در مدارس و تاثیر آن گفت: برای رعایت حجاب هیچ گونه سختگیری اعمال نمی‌شود. حجاب یک مساله پیچیده فرهنگی بوده و یک بعدی نیست و باید با دقت و برنامه دقیق به این مقوله توجه کرد. دانش آموزان در فضای تربیتی، آموزشی، فرهنگی و ... قرار گرفته و مدرسه و محیط آموزشی قوانین داشته که باید رعایت شود که یکی از آن هم توجه به لباس فرم در مدارس است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =