رایزنی با شرکت‌های صنعتی برای اشتغال دانشجویان/ نقصانِ آموزشی ایام کرونا با برگزاری مجدد کارگاه‌های آموزشی جبران می‌شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه اجرای طرح پویش در سال تحصیلی جاری بطور جد پیگیری می‌شود، گفت: تاکنون با شهرک‌های صنعتی و تعداد قابل توجهی از صنایع استان رایزنی شده و امیدواریم به زودی طرح پویش تقویت شود.

مهدی منصوری، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات برای حضور دانشجویان در دانشگاه به مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی ۱۰۱-۱۴۰۲ و تمهیدات برای تجهیز خوابگاه‌ها گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان آمادگی کامل را برای برگزاری حضوری کلاس‌ها داشته و پذیرای دانشجویان است. در این شرایط خوابگاه‌ها و وسایل ایاب و ذهاب برای واحدها مدنظر قرار گرفته است. دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان برای پسران و دختران خوابگاه اختصاص داده است.

 وی درباره کم و کیف ارائه خدمات در سلف افزود: برای فعالیت در سلف با پیمانکارها مذاکره شده و از طریق مناقصه، مقررات و انجام کمیسیون در معاملات و انعقاد قرارداد انجام شده و با یک قیمت منطقی و حفظ کیفیت غذای مناسب در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. در این شرایط غذا با قیمت منطقی در اختیار دانشجویان قرار داده می‌شود. با این تفاسیر غذاهای ارائه شده با قیمت مناسب نسبت به اغذیه فروشی‌های بیرون از دانشگاه در اختیار قرار می‌گیرد. برای مثال قیمت غذاها به مبلغ ۳۹-۴۰ هزار تومان است که در مقایسه با مبالغ بیرون برای دانشجویان به صرفه است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان برخی از واحدهای عملی به دلیل شیوع کرونا با کیفیت مناسب به دانشجویان ارائه نشده و برای جبران کیفیت آموزشی برنامه‌های متعدد در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در این شرایط با اساتید، مدیران و معاونان آموزشی جلسات برگزار شده و از این افراد درخواست شده تا نواقص در طول ایام کرونا برطرف شود و در ترم آتی هر کارگاه به صلاح دید دانشجویان یا اساتید به شکل مجدد برگزار می‌شود.

منصوری در پاسخ به سوالی مبنی‌بر تفاوت در آموزش‌ها با توجه به کسب تجربه ناشی از شیوع کرونا و آموزش‌های برخط تاکید کرد: در وضعیت کنونی آموزشی‌ها به شکل حضوری است. هرچند ظرفیت آموزش‌های مجازی هم وجود دارد و در صورت نیاز می‌توان از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شد، اما ترجیحا این آموزش‌ها باید به شکل حضوری باشد و دانشجویان به روال آموزش‌های حضوری عادت کنند. اگر استادی تشخیص دهد که مبحثی از درس خود را به شکل مجازی تکمیل کند، به این معنا نیست که از تعداد جلسات حضوری کاسته شود و می‌تواند آموزش‌های برخط را روشی برای تفهیم بهتر دانشجویان بکار گرفت، اما برگزاری کلاس‌ها به شکل کاملا حضوری است.

وی درباره وضعیت روحی دانشجویان برای حضور در دانشگاه گفت: دانشجویان بیش از کادر آموزش برای آموزش‌های حضوری مشتاق و آمادگی برگزاری کلاس‌های حضوری هستند. دانشگاه آزاد اسلامی  در سال ۱۴۰۱ کلاس‌ها را به شکل حضوری برگزار کرد و از همان روزهای نخست کلاس‌ها به شکل مجازی برگزار شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه اجرای طرح پویش در سال تحصیلی به‌طور جد پیگیری می‌شود، افزود: شهرک‌های صنعتی و تعداد قابل توجهی از صنایع استان با اداره کل سمت و شرکت‌های صنعتی رایزنی شده و امیدواریم به زودی طرح پویش در استان تقویت شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1155045

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =