مهمترین نشانه‌های سکته قلبی را بشناسید

متخصص قلب گفت:درد قفسه سینه شایع ترین عامل سکته قلبی است که فرد را به مراکز درمانی می کشاند .

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مریم مشکانی، استاد بیماری‌های قلبی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله درباره اینکه «نشانه‌های سکته قلبی چیست؟»،گفت: درد قفسه سینه شایع ترین عاملی است که فرد را به مراکز درمانی و اورژانس می‌کشاند و باعث احساس درد به خصوص در جناق قفسه سینه است که می‌تواند این درد به فک، شانه چپ سرایت کرده و ممکن است در ناحیه معده  و زیر جناق سینه احساس شود.

بیشتر بخوانید:

نقش خرمالو در پیشگیری از سرماخوردگی

وی ادامه داد: ممکن است درد قفسه سینه به سمت نوک انگشتان و در واقع از فک بالاتر و از ناف پایین تر باشد، اما خیلی علائم مربوط به انتشار سکته قلبی نباشند، اما شایع ترین عامل درد قفسه سینه است.

این متخصص قلب بیان داشت: بعد از این علائم، نفس تنگی، کوتاهی نفس و کم آوردن نفس است؛ به طوری که  فرد به محض کوچکترین حرکتی که می‌کند دچار نفس تنگی می‌شود و فرد را محدود می‌کند.فرد می‌تواند بعضی اوقات نیز با علائمی مغزی به مراکز درمانی مراجعه کند.

 مشکانی خاطرنشان کرد:این لخته باعث می‌شود فرد علائم سکته مغزی داشته باشد که آن را علائم نورولوژی می‌گوییم و ممکن است فرد علائم نورولوژی و طپش قلب داشته باشد.

این متخصص قلب تصریح کرد:گاها اگر سکته قلبی منجر به نارسایی قلبی شود می‌تواند باعث ادم اندام یعنی تجمع مایعات در بدن شود؛ این حالت به صورت ادم گفته می‌شود و در اندام تحتانی خود را نشان می‌دهد.

مشکانی یادآور شد: البته می‌تواند این وضعیت در افراد دیابتی باشد؛ به طوری که ممکن است به صورت ضعف و بی حالی یا نفس تنگی در افراد دیابتی باشد.

وی متذکر شد: ما با انجام نوار قلبی و اکو می‌توانیم متوجه  پروسه سکته قلبی شویم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1155049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =