شرایط تمدید قرارداد کی‌روش تا سال ۲۰۲۳ چیست؟

هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در زمان بحث و بررسی برای تغییر سرمربی تیم ملی، شرایط ادامه کار با کی‌روش تا جام ملت‌های آسیا را نیز پیش‌بینی کرده است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، مهدی تاج در نشست خبری که روز 17 شهریور برگزار کرد، با اشاره به قرارداد کی‌روش گفته بود: «جام ملت‌ها در قرارداد کی‌روش نیست و امیدواریم از او استفاده‌های دیگری کنیم. شاید از کی‌روش به‌عنوان مدیر فنی در جام ملت‌ها استفاده کنیم و از نکونام به‌عنوان سرمربی. در حال رایزنی هستیم که این اتفاق بیفتد».

این اتفاق اما حداقل در مورد حضور نکونام در تیم ملی به عنوان دستیار کی‌روش رخ نداد و به دلیل مخالفت باشگاه فولاد و همچنین محقق نشدن شرایطی که نکونام به دنبال آنها بود، تیم ملی بدون مربی ایرانی به کارش ادامه داد چرا که تنها گزینه کی‌روش، نکونام بود.

بیشتر بخوانید:

بزرگترین ضعف اسکوچیچ مقابل کی‌روش مشخص شد

عدم حضور نکونام روی نیمکت تیم ملی به عنوان دستیار کی‌روش این گمانه‌زنی را تقویت کرد که شاید او در جام ملت‌ها هم به عنوان سرمربی تیم ملی روی نیمکت حضور نداشته باشد. نکونام برای خود هدف‌های بزرگی در فولاد ترسیم کرده و با توجه به حضور این تیم در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و همین‌طور بستن تیمی قوی برای حضور در لیگ برتر، نکونام به دنبال رسیدن به اهدافش در این تیم است. طبیعی است که با این شرایط نکونام برای حضور به عنوان سرمربی تیم ملی در جام ملت‌های 2023 تضمین بخواهد. در واقع با این شرایط، مجموعه عوامل به سمتی پیش رفت که احتمال حضور کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی در جام ملت‌ها بیشتر شده است.

صحبت‌های اخیر مهدی محمدنبی نیز این باور را تقویت کرده است. نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال روز جمعه در این باره گفته بود: «قرارداد کی‌روش در فاز اول تا پایان جام جهانی است. با این حال در روزهای آینده گزارشی به رئیس فدراسیون می‌دهم تا اگر امکانش وجود داشته باشد، تا پایان جام ملت‌های آسیا روی کی‌روش برنامه‌ریزی کنیم، چون شرایط قراردادی او مناسب است و این مسابقات بلافاصله پس از جام جهانی آغاز می‌شود. قرارداد ما در فاز اول تا پایان جام جهانی بوده و قابل تمدید است».

همانگونه که فدراسیون فوتبال اعلام کرده قرارداد کی‌روش تا پایان جام جهانی ماهیانه 50 هزار یورو است. ظاهراً مبلغ قرارداد دستیاران این مربی در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون ماهیانه 20 هزار یورو تعیین شده که البته این رقم از سوی مسئولان فدراسیون 30 هزار یورو اعلام شده است.

اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در جلساتی که برای انتخاب کی‌روش داشتند درباره مدت زمان و نحوه قرارداد این مربی و دستیارانش صحبت کردند. در بین این صحبت‌ها احتمال تمدید قرارداد این مربی پرتغالی نیز مطرح شده و هیئت رئیسه تصمیم گرفته چنانچه بنا به تمدید قرارداد کی‌روش برای جام ملت‌ها باشد، این اتفاق با همین شرایط کنونی رخ دهد. در واقع طبق تصمیم هیئت رئیسه در صورتی که قرار باشد کی‌روش بعد از جام جهانی به فعالیتش ادامه دهد، ماهیانه 50 هزار یورو دریافت خواهد کرد.

اینکه کی‌روش در جام ملت‌ها که خرداد ماه سال 1402 برگزار می‌شود، به عنوان سرمربی به کارش ادامه دهد بستگی به عوامل مختلفی دارد و طبیعی است که عملکرد تیم ملی در جام جهانی هم می‌تواند یکی از معیارها باشد. اینکه قرارداد این مربی که شروع خوبی با تیم ملی داشته و در بازی‌های تدارکاتی امیدوار کننده ظاهر شده برای جام ملت‌ها تمدید شود یا خیر و در صورت تمدید شدن شرایط آن چگونه باشد، سؤالی است که باید منتظر گذشت زمان ماند.

به نظر می‌رسد مشخص شدن شرایط تمدید قرارداد کی‌روش می‌تواند یکی از اولویت‌های فدراسیون فوتبال باشد چرا که در این صورت هم تکلیف تیم ملی برای جام ملت‌ها روشن می‌شود و هم این مربی با شرایطی بهتر به کارش ادامه خواهد داد.

تیم ملی کشورمان 30 آبان در نخستین دیدار خود در جام جهانی 2022 قطر به مصاف انگلیس می‌رود، سپس 4 آذر رودرروی ولز قرار می‌گیرد و در آخرین مسابقه مرحله گروهی 8 آذر با آمریکا دیدار خواهد کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1155179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =