آشوبگران بنای انفجار ۲ هواپیما و مراکز صنعتی را داشته‌اند

خطیب نماز جمعه تهران گفت: بنا بر کشفیاتی که نیروی قهرمان انتظامی داشته است معلوم شد که آشوبگران، مواد منفجره به کشور آورده بودند و بنای انفجار دو هواپیما و مراکز صنعتی را داشته‌اند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در نماز جمعه این هفته تهران (۱۵ مهر ماه) که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ولادت طلوع خورشید عالم‌تاب، حضرت محمد مصطفی (ص) و میلاد مسعود پرچم‌دار علم و حدیث امام جعفر صادق (ع) گفت: پیش از آنکه نکات مختصری درباره وجود مبارک این دو بزرگوار بگویم باید به تناسب حوادث اخیر نکاتی را در تحلیل و توجیه آنچه پیش آمده و آثار و بایدهایی که بعد از این حوادث ایجاد شده است بیان کنم.

بیشتر بخوانید:

موضع صریح رهبر انقلاب درباره‌ حوادث اخیر / اغتشاش برنامه‌ریزی شده بود

وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند در این حوادث برخی مسائل فرعی و بهانه‌ها وجود دارد و برخی مسائل اصلی که نیاز است به آنها توجه ویژه شود. دنیای سلطه و استکبار، از جمله آمریکا و صهیونیست جنگ آشتی‌ناپذیری با حق، عدالت و دین خدا دارند و از روزی که در این سرزمین پرچم دین بالا رفته است و یک الگوی دینی نفوذناپذیر و قدرتمند با اقتدار این پرچم را برافراشته و آن را حفظ می‌کند، دنیای سلطه ناسازگاری، توطئه، خیانت و جنایت با این کشور را سرلوحه کار خود قرار داده است.

صدیقی بیان کرد: در طول این چهل سال پس از پیروزی انقلاب، روزی نبوده که دشمن از دشمنی خود کم بگذارد. ابتدا آشوب‌های قومی را ایجاد کردند، خلق‌ها را درست کردند و آنها را مسلح کردند و جریان جنایتکار منافقین بیش از هفده‌هزار نفر از مردم و اولیای الهی همچون شهدای محراب را به خاک و خون کشیدند و به شهادت رساندند. آنها به مردم رحم نکردند، اموال آنها را به یغما بردند و از هیچ خیانت و جنایت قصاوت‌باری کوتاهی نکردند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در پی فعالیت این گروهک‌ها، شهید بهشتی و بسیاری از مسئولین جمهوری اسلامی که پرچم ایران را در اختیار داشتند در خون خود غلطیدند، عنوان کرد: به برکت این خون‌ها بصیرت، اتحاد و انسجام مجددی پیش آمد و مردم در برابر این انحرافات، یکدست شدند و لوث وجود خبیث آنها را از صحنه تاریخ کشور محو کردند و به بیرون راندند.

وی افزود: دشمن وقتی دید در آن جهت به مقصد خود نرسید، جنگ را تحمیل کرد که همه قدرت‌ها متمرکز شدند و صدام را به عنوان عنصری جاهل و مغرور جلو انداختند. هشت سال سلاح شرق و غرب را بر سر ملت مظلوم ایران ریختند و این جوانان و مردم و دلدادگان اهل بیت زیر پرچ ولایت خم به ابرو نیاوردند و به تبعیت از امام خود تا آخر ایستادند و خداوند آتش جنگ را معجزه‌آسا بر ما سرد کرد و دشمنان شرقی و غربی ما با سرافکندگی از صحنه جنگ کنار رفتند.

صدیقی تاکید کرد: جنگ تحریم نیز از ابتدا شروع شد و بعدها سال به سال تشدید شد. همچنین فتنه‌های ۷۸، ۸۸، ۹۶ و ۹۸ هرکدام فشار و خیانت و جنگ جدیدی بود که در حد توان خود تدارک دیده بودند؛ ولی با نصرت الهی و کاردانی و کارآشنایی امامین انقلاب در طول این سال‌ها در برابر این توطئه‌های پیچیده همواره این اقتدار حفظ شد و توطئه‌ها یکی پس از دیگری، از صحنه خارج و انقلاب صیانت شد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: بنا بر آنچه در حدیث نیز آمده است نباید خیلی نگران فتنه‌ها باشیم چراکه در این آشوب‌ها، مدعیان و گردن‌کلفتان به نیستی و نابودی می‌روند و زمین از لوث وجود آنها پاک می‌شود.

وی ادامه داد: حادثه اخیر حاکی از توطئه وسیع تدارک دیده شده از جانب آمریکا بود. همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند فرمان این آشوب و فتنه به دست رئیس‌جمهور آمریکا، صهیونیست و قدرت‌های وابسته به آنها بوده است. مسئله اصلی این است که دشمن ما آمریکا، استکبار جهانی و سلطه است. اینها ظلمت هستند و با نور نمی‌سازند.

صدیقی تاکید کرد: اگر جمهوری ما اسلامی هم نبود، باز هم دشمنان ما از ایران قوی، مقتدر و مستقل حذر داشته و دارند و قوی بودن ایران برای آنها قابل تحمل نیست.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دلایلی که ثابت می‌کند حوادث اخیر، موضوعی داخلی نبوده است، اضافه کرد: عده قلیلی در هر شهر راه افتادند و متن مردم با آنها همراه نشدند. لذا اینها از این انزوا در متن جامعه اسلامی عصبانی شدند. آمادگی این جمع نشان می‌دهد این موضوع داخلی نبوده و از خارج از کشور نشأت می‌گرفته است.

وی افزود: نمی‌شود یک گروهی در همه شهرها و استان‌ها با سبک مشخصی به میدان بیایند، خرابکاری کنند و این‌طور برای جنایات و قصاوت‌های مختلف از جمله چاقوکشی، قمه‌کشی، قرآن‌سوزی و مسجد سوزی آماده باشند؛ روشن است که اینها آموزش دیده‌اند و آمادگی قبلی داشته‌اند.

صدیقی با اشاره به اینکه آشوب‌ها از خارج از کشور حمایت و هدایت می‌شد، تصریح کرد: شخص رئیس‌جمهور پلید آمریکا و مقامات آمریکایی به صراحت اعلام حمایت کردند و کمک همه‌جانبه‌ای صورت دادند و همچنین کشورهای اروپایی همچون انگلیس با اینها هم صدا بودند تا آشوب‌ها را تشدید کنند. یکی از مقامات سیاسی آمریکا به صراحت این آشوب را به دیوار برلین تشبیه کرد، یعنی همانگونه که آلمان شرقی با فروریختن دیوار برلین از بین رفت، اینجا هم این آخرین قدم است و نظام فرو خواهد ریخت.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: نکته دیگر این است که تبلیغات پرحجم شبکه‌های ننگین و خفت‌بار بی‌بی‌سی، من‌وتو و ایران‌اینترنشنال و شبکه‌های مجازی از جمله توییتر که فعالیت‌های خود را ده برابر کردند، نشان می‌دهد که آشوب‌ها از خارج از کشور هدایت می‌شده است.

وی تاکید کرد: از طرف دیگر در جریان دستگیری عوامل جنایتکار در مراحل‌های مختلف، عوامل فرانسوی دستگیر شدند و در بازجویی از آنها به دست آمد که اینها در مناطق مرزی ایران آموزش دیده‌اند تا براندازی کنند. برخی از اینها در کشورهای دیگر چنین آموزش‌هایی برگزار می‌کنند، مربی تربیت می‌کنند تا در داخل کشور جوانان ما را با ارائه چند خبر کاذب عصبانی کنند و علیه کشور خودشان به صحنه بکشانند.

صدیقی اضافه کرد: همچنین بنا بر کشفیاتی که نیروی قهرمان انتظامی داشته است معلوم شد که این افراد، مواد منفجره به کشور آورده بودند و بنای انفجار دو هواپیما و مراکز صنعتی را داشته‌اند. همه اینها با برنامه گرفتن از بیگانگان بوده است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: توطئه اخیر توطئه استکبار و دنیای سلطه بود که عزت و اقتدار و قدرت ما را هدف گرفته بود. این توطئه همچنین اعتقادات ما را مورد هدف قرار داده بود، ما ولایت فقیه را نیابت از امام عصر می‌دانیم. آنها همچنین پرچمدار این کشتی را هدف گرفته بودند که همچون رشته‌ای دانه‌های تسبیح را کنار هم قرار داده است و اگر این رشته پاره شود این تسبیح به هم می‌ریزد و منسجم نخواهد شد.

وی تاکید کرد: امروز انسجام، وحدت، قدرت، عزت، اتحاد، امنیت، شرف، دیانت، دانش و فناوری و پیشرفت‌های ما منبعث از اعتقاد به اسلام و اعتقاد به ولایت فقیه است. لذا در این حملات و هتاکی‌ها، نقطه‌ای را هدف گرفتند که دل مردم آنجا بوده است.

صدیقی اضافه کرد: جوانان ما همواره در جبهه‌های مختلف همچون عرصه‌های علمی، هسته‌ای یا دفاع از حرم، در خط مقدم حضور داشته‌اند. دشمن می‌خواست به یک نحوی نسل جوان را بدنام کند و بگوید میان آنها و جبهه و جهاد و شهادت، گسست ایجاد شده است؛ لذا نسل جوان را به میدان آوردند ولی هرچه تلاش کردند در تمام کشور جز هزاران نفر نصیبشان نشد.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: جوانان ما که در صفوف راهپیمایی اربعین بودند و در همه عرصه‌های علمی و صنعتی خوش درخشیدند و هر جا مشکلی پیش آمده حلال مشکلات بوده‌اند، در عمل زیر بیرق اسلام باقی مانده‌اند و تیر دشمنان از این جهت نیز به هدف نخورد.

وی با اشاره به اینکه دشمن دانشگاه‌ها را هدف قرار داده است، گفت: دشمن دیده بود که دانشگاه به رسالت اصلی خود می‌رسد و امروز وقت آن است که آنها را در فضای نگرانی قرار دهند. دشمن می‌خواست از ما دانشگاه شریف را بگیرد. بر اساس اطلاعی که من دارم در هیئتی که برگزار می‌کند گاهی شصت هزار مستمع دارد لذا بستری اثرگذار، حسینی و ولایی است. این دانشگاه هم از نظر علمی و هم از نظر فرهنگی شاخص است، لذا دشمن خواست به این دانشگاه زهری بریزد.

صدیقی عنوان کرد: نقش مردم مثل همیشه و آنچنان که در همه پیروزی‌ها از ابتدای انقلاب صورت گرفته است، نقش اول بوده است. حضور مردم در این جریان و آشوب‌ها مثل سیل خروشان به راه افتادند و عظمت و جلالی آفریدند که دشمنان را کور کرد و رسانه‌های آنها این موضوع را منعکس نکردند؛ اما خودمان می‌دانیم که مردم با انقلاب و ولایت همراه هستند و تا آخر در این مسیر ایستاده‌اند.

امام جمعه موقت تهران افزود: جان‌فشانی‌ها، صلابت و حضور ستودنی نیروی قهرمان انتظامی کشورمان در روزهای اخیر، قابل تقدیر است. این نیروی خدوم از اول انقلاب امتحان خود را پس داده‌اند که در شرایط خطرناک در خط مقدم حافظ ولایت و مردم بوده‌اند. اینها مظلوم واقع شدند اما با اقتدار مظلومیت را تحمل کردند.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی با داشتن فرماندهانی که تربیت شده دانشگاه هشت سال دفاع مقدس بوده‌اند در شرایط مختلف بدون هیچ واهمه و ترسی سینه سپر کرده‌اند و در برابر قاچاق‌چی‌های بین‌المللی، باندهای خطرناک، سرویس‌های مافیایی و سایر خطرات از مرزهای امنیت کشور حفاظت کرده‌اند و نگهبان قانون و آرامش مردم بوده‌اند. ما خدمات این نیرو را پاس می‌داریم.

صدیقی تصریح کرد: کسانی که در تشدید اغتشاش سهم داشته‌اند باید جبران کنند در غیر این صورت دست آنها نیز به خون‌هایی که ریخته شده آغشته شده است. نیروی انتظامی همواره در صحنه بوده و بیش از ۱۳ هزار شهید داده است. این مجموعه، نیرویی متدین، کارآمد و همیشه سینه سپر کرده است.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: هیچگاه نیروی انتظامی تا این حد در توجه مردم قرار نگرفته بود، خداوند این عزت را به دست دشمن به نیروی انتظامی داد؛ آنچنان که مثل معروف می‌گوید: «عدو شود سبب خیر، اگر خدا بخواهد.»

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1155589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =