عربستان در انتظار دور ششم مذاکرات با ایران

وزیر خارجه عربستان گفت که مذاکرات با ایران هنوز به نتایج ملموسی نرسیده است و کشورش منتظر دور ششم مذاکرات است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیور، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در گفت وگو با شبکه العربیه در پاسخ به سوالی درخصوص مذاکرات تهران و ریاض گفت که گفت‌وگو با ایران هنوز به نتایج ملموسی نرسیده است و ما منتظر دور ششم مذاکرات هستیم.

بر اساس این گزارش، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه  ایران اخیرا در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات اخیر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق که گفته است بغداد در حال تدارک میزبانی دور جدید مذاکرات ایران و عربستان است ، خاطرنشان کرد: از تلاش‌های صمیمانه و توام با حسن نیت دولت عراق استقبال و تشکر می‌کنیم و امیدواریم اتفاقات مثبت رخ دهد.

بیشتر بخوانید:

نشنال اینترست: عربستان پشت آمریکا را خالی کرده است / انتقام محمد بن سلمان از بایدن و دموکرات‌ها

کنعانی پیش از این نیز گفته بود: هنوز تصمیمی درباره دور بعدی مذاکرات بین ایران و عربستان گرفته نشده است. در  پنج دور گفت‌وگویی که بین دو کشور انجام شد، توافقاتی بین طرفین انجام شد  و توافق این بود که با اجرای توافقات صورت گرفته زمینه برداشتن گام‌های بعدی فراهم شود. ایران کماکان آماده است و از پیشرفت در روند گفت‌وگوها و  هر تحولی که به روند بهبود مناسبات منجر شود، استقبال می‌کند  ولی باید زمینه‌ها برای برگزاری نشست بعدی فراهم بیاید و امیدواریم با اجرای توافقات قبلی این اتفاق بیفتد.

وی بار دیگر تاکید کرد: این  یک مسیر دو طرفه است و باید به توافقات گذشته عمل شود که زمینه برای برگزاری نشست بعدی فراهم شود.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق اخیرا در گفت وگو با روزنامه فرانسوی فیگارو در پاسخ به سوالی درخصوص مذاکرات ایران و عربستان گفت که درحال تلاش برای برگزاری دیدار میان مسئولان دو کشور در سطح بالا در بغداد هستیم و هر دو طرف آماده پیشروی در مذاکرات و رسیدن به مراحل پیشرفته هستند.

وی گفت که ما برای ایجاد زمینه و فضای مثبت در عراق برای میزبانی از دور بعدی مذاکرات تلاش می کنیم.

الکاظمی تاکید کرد: در دوره های گذشته مذاکرات عوامل اعتمادساز مهمی بین دو طرف ایجاد شد و مراحل و گام های بزرگی را پشت سرگذاشتند و به این نتیجه رسیدند که مشترکات زیادی با هم دارند.

نخست وزیر عراق گفت که دور طرف باید در مورد مسائل مورد اختلاف مذاکره کنند و امیدواریم که به توافق نهایی برسند و در آینده نزدیک از سرگیری روابط به طور رسمی اعلام شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1156174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =