ادعای همکاری برخی مدیران مدارس با نهادهای امنیتی کذب است

عضو بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ادعای تلگرامی کانون صنفی «معلمان ایران» مبنی بر همکاری برخی مدیران مدارس با نهادهای امنیتی را تکذیب کرد و گفت: چک کردن فیلم دوربین‌ها یا ورود منوط به اجازه اداره حراست وزارت آموزش و پرورش بوده و تنها اجازه مدیر مدرسه کافی نیست. 

حمیدرضا قائم پناه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در واکنش به ادعای تلگرامی کانون صنفی «معلمان ایران» مبنی بر همکاری برخی مدیران مدارس با نهادهای امنیتی در زمینه چک کردن دوربین یا ورود به مدارس اظهار کرد: این ادعا کاملا کذب است؛ چون چک کردن فیلم دوربین‌ها یا ورود منوط به اجازه اداره حراست وزارت آموزش و پرورش بوده و تنها اجازه مدیر مدرسه کافی نیست. 

وی با بیان اینکه کانون «معلمان ایران» اقدام به تهدید برخی مدیران و معلمان مدارس کرده است، گفت: این کانون در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که اسامی، اطلاعات شخصی و آدرس برخی مدیران و معلمان را در فضای مجازی منتشر خواهد کرد، این در حالی است که این اقدام خود، خلاف قانون است.

عضو بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه کانون صنفی «معلمان ایران» عامل اصلی اغتشاشات در مدارس است، گفت: این کانون با صدور بیانیه‌هایی معلمان را به تحصن یا عدم حضور در کلاس درس تشویق می‌کند. همچنین به تازگی نیز در فراخوانی از معلمان خواسته تا کلاس‌های درس خود را تعطیل کنند.

وی با اشاره به فعالیت کانون صنفی «معلمان ایران» اظهار کرد: این کانون به هیچ عنوان مجوز رسمی و قانونی برای فعالیت ندارد و برخی از اعضای آن سابقه فعالیت‌های سیاسی دارند و سخنگوی آن نیز به جرم تبلیغ علیه امنیت ملی در زندان به سر می‌برد و چند روز پیش جلسه دادگاه وی برگزار شد. همچنین وزارت اطلاعات در گزارشی بیان کرده بود که تعدادی از اعضای این کانون با جاسوسان فرانسوی در ارتباط هستند. 

قائم پناه با تاکید بر اینکه کانون صنفی«معلمان ایران» تمام اخبار مدارس و نظام تعلیم و تربیت را به شبکه‌های ماهواره‌ای مانند اینترنشنال و بی بی سی می‌دهد، گفت: علاوه بر این، حتی اگر قرار باشد خبری از مدارس، تجمع دانش آموزان، تحصن معلمان در این شبکه‌ها پخش شود، باید به تایید این کانون برسد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1156499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =