گوشی‌های هوشمند مرگ‌ کاربرانشان را پیش‌بینی می‌کنند

محققان دانشگاه ایلینوی دریافته‌اند حسگرهای شتاب‌سنج گوشی‌های هوشمند که داده‌های مربوط به تناسب اندام را ثبت می‌کنند، می‌توانند خطر مرگ کاربر خود را در پنج سال آینده پیش‌بینی کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محققان دانشگاه ایلینوی با تجزیه و تحلیل ویژگی‌های حرکتی از جلسات پیاده‌روی ۱۰۴ هزار شرکت‌کننده متوجه شدند که سرعت راه رفتن افراد –زمانی که طول می‌کشد فرد مسافت خاصی را طی کند- فاکتور بسیار خوبی برای پیش‌بینی مرگ‌ومیر فرد تا پنج سال آینده است. براساس این تحقیق، افرادی که سرعت راه رفتن متوسط و بالایی دارند، مرگ‌ومیر کمتری هم دارند.

شتاب‌سنج‌های گوشی‌های هوشمند جهت‌گیری گوشی را تشخیص می‌دهند و همین قابلیت به آنها امکان می‌دهد حرکات کاربر را ردیابی کنند. MoveSpring و MyFitnessPal اپلیکیشن‌هایی هستند که از این تکنیک استفاده می‌کنند و دانشمندان را به این فرضیه سوق دادند که حسگرها می‌توانند بیش از فعالیت بدنی کاربر خود را ردیابی کنند و آن احتمال مرگ اوست.

آنها پرسشنامه‌هایی را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دادند تا در مورد وضعیت سلامتی فعلی خود پر کنند و سپس به مدت یک هفته، اطلاعات مربوط به حسگرهای گوشی‌شان را در حین راه رفتن تحلیل کردند.

محققان می‌گویند: حسگرهای گوشی هوشمند با جمع‌آوری روزانه اطلاعات پیاده‌روی کاربر خود، شدت راه رفتن او را تخمین می‌زنند. تنها با تحلیل سرعت پیاده‌روی کاربر در ۶ دقیقه در روز می‌توان احتمال مرگ را مستقل از سن و جنس او تخمین زد. اما ما با در نظر گرفتن ویژگی‌های جسمی و سبک زندگی کاربر، مدلی را برای پیش‌بینی مرگ ارائه کردیم که همه ویژگی‌های جسمی و سبک زندگی او را در نظر می‌گیرد. در واقع با این روش می‌توانیم یک مسیر امکان‌پذیر برای غربالگری سلامتی افراد جامعه ارائه دهیم.

محققان ادعا می‌کنند که بهداشت دیجیتال در صورتی که دستگاه‌های حسگر با دقت کافی برای مدل‌های پیش‌بینی کننده تنظیم شوند، راهکارهای بسیار خوبی را در اختیارمان قرار می‌دهد.

کد خبر: 1157053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =