رونمایی از گلکسی S۲۴ اولترا و پلاس

شب گذشته در اولین رویداد آنپکد ۲۰۲۴ از جدیدترین محصولات شرکت سامسونگ (سری گلکسی اس ۲۴) رونمایی شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شرکت سامسونگ شب گذشته در اولین رویداد آنپکد 2024 از جدیدترین پرچمدارهای خود یعنی از سری گلکسی اس 24 رونمایی کرد.

مشخصات فنی گلکسی اس 24 اولترا

گوشی پرچمدار جدید سامسونگ به جدیدترین قطعات بازار مجهز شده است. در جلوی این دستگاه یک نمایشگر غول‌پیکر 6.8 اینچی قرار گرفته است که حالا حداکثر روشنایی 2600 نیت دارد. قدرت گلکسی S24 اولترا توسط تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 تأمین می‌شود و برخلاف نسخه‌های ارزان‌تر این سری یعنی گلکسی S24‌ و گلکسی S24 پلاس خبری از چیپ اگزینوس 2400 نیست.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های سری گلکسی اس 24، وعده 7 سال پشتیبانی نرم‌افزاری اساسی برای آن‌ها است. سری جدید پرچمداران سامسونگ با اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1 از راه رسیده‌اند و با این اوصاف، طی چندین سال آینده به‌روزرسانی 7 نسل آینده اندروید نیز برای آن‌ها منتشر خواهد شد. این اولین باری است که چنین اتفاقی در دنیای گوشی‌های اندرویدی رخ می‌دهد.

طراحی گلکسی اس 24 اولترا تفاوت چندانی با نسل قبلی ندارد و شاید مهم‌ترین نکته، استفاده از فریم تیتانیومی باشد. همچنین این گوشی از نمایشگری تخت استفاده می‌کند تا همزمان با ارگونومی بهتر، خطاهای لمسی را حین کار کردن با گوشی کاهش دهد. زبان طراحی سامسونگ همانی است که در دو نسل قبل نیز با آن سروکار داشتیم، یعنی 4 دوربین با لنز مجزا روی قاب پشتی آن قرار گرفته‌اند و اسلات اختصاصی قلم S-Pen نیز پایین فریم آن جا خوش کرده است.

وزن گلکسی اس 24 اولترا تفاوت خاصی با نسل گذشته‌اش ندارد، اما ضخامت آن حدود 0.3 میلی‌متر کاهش یافته و به‌لطف نمایشگر تخت، استفاده از آن با یک دست کمی راحت‌تر است. سامسونگ در این نسل گوشی پرچمدار خود با به‌کارگیری محافظ جدید کورنینگ Gorilla Armor روی پنل پشت و جلو به‌همراه فریم تیتانیومی، بیشتر تمرکز خود را به بهبود کیفیت ساخت دستگاه معطوف کرده تا مقاومت گلکسی اس 24 اولترا در برابر ضربات و خط‌وخش بهتر باشد.

این گوشی هوشمند به نمایشگری روشن‌تر از همیشه مجهز شده است. نمایشگر گلکسی S24 Ultra از پنل Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن +QHD و حداکثر روشنایی 2600 نیتی برخوردار شده که درواقع بهترین نمونه نمایشگر به‌کار رفته در تاریخ گوشی‌های گلکسی محسوب می‌شود. این نمایشگر از فناوری LTPO برای تغییر هوشمند نرخ رفرش از 1 تا 120 هرتز نیز بهره می‌برد تا در کنار نمایش روان محتوا، در مصرف شارژ باتری هم صرفه‌جویی شود. مانند نسل پیشین، گلکسی S24 اولترا از قلم S-Pen پشتیبانی می‌کند. این قلم همراه با خود دستگاه به‌دست کاربران می‌رسد.

به‌گفته‌ی تی‌ام رو، رئیس واحد موبایل سامسونگ، سری گلکسی S24 با بهره‌گیری از هوش مصنوعی Galaxy AI ارتباط کاربران را با جهان و روش استفاده از گوشی‌هایشان متحول می‌کنند.

در این گوشی هوشمند از یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی استفاده شده است. این باتری ظرفیتی مشابه با قبل دارد، اما انتظار داریم که با حضور قابلیت‌های مدیریت باتری هوش مصنوعی و سخت‌افزار بهینه‌تر، شارژدهی باتری گلکسی اس 24 اولترا در سطح رضایت‌بخشی باشد. از طرفی گلکسی S24 Ultra با فناوری شارژ سریع 45 واتی روانه بازار شده که به‌ادعای سامسونگ، شارژر آن تا 65 درصد از ظرفیت باتری را در 30 دقیقه شارژ می‌کند. این گوشی از فناوری‌های شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس نیز پشتیبانی می‌کند.

قیمت و تاریخ عرضه سامسونگ S24 اولترا

این محصول شرکت سامسونگ از 11 بهمن امسال برای عرضه آماده می‌شود و خریداران آن باید طی هفته‌های آینده منتظر از راه رسیدن آن باشند. مدل پایه گلکسی S24 Ultra با برچسب قیمتی 1299.99 دلار آمریکا روانه بازار می‌شود؛ هرچند امکان دارد که قیمت این مدل گوشی در برخی بازارها متفاوت بوده و از قیمت اعلامی سامسونگ کم‌تر یا بیشتر باشد.

گلکسی S24 پلاس

Galaxy AI هوش مصنوعی معناداری را با هدف بهبود همه‌ی قابلیت‌هایی که گوشی‌های هوشمند در انجام کارهای روزانه ارائه می‌دهند، تعریف می‌کند. گلکسی S24 پلاس با این فناوری، ویژگی‌های جذاب و کاربری مثل ترجمه‌ی زنده‌ی دوطرفه‌ی صوتی و متنی تماس‌های تلفنی را فراهم کرده است تا از اپلیکیشن‌های متفرقه بی‌نیاز شوید.

مترجم مبتنی‌بر هوش مصنوعی در گلکسی S24 پلاس می‌تواند مکالمات را حتی بدون نیاز به اتصال اینترنت به‌طور زنده بین زبان‌های مختلف ترجمه و رونویسی کند.

Chat Assist در این گوشی به کاربر در نوشتن پیام‌های مختلف با لحن دلخواه کمک می‌کند. هوش مصنوعی در کیبورد دستگاه می‌تواند پیام‌ها، ایمیل‌ها و موارد دیگر را به‌طور زنده به 13 زبان ترجمه کند که قابلیتی بسیار جذاب و کاربردی محسوب می‌شود.

قابلیت Note Assist در برنامه‌ی Notes گلکسی S24 پلاس، براساس نیاز کاربر یادداشت‌هایی با الگوهای آماده ایجاد می‌کند و Transcript Assist هنگام ضبط صدا از فناوری تشخیص گفتار برای رونویسی متنی بهره می‌برد.

گلکسی S24 پلاس در دو نسخه با فضای ذخیره‌سازی 256 یا 512 گیگابایتی و رم 12 گیگابایتی عرضه می‌شود. این محصول به باتری 4900 میلی‌آمپرساعتی مجهز است و از شارژ سریع سیمی 45 وات پشتیبانی می‌کند. به‌گفته‌ی سامسونگ، گلکسی S24 پلاس در 30 دقیقه تا 65 درصد شارژ می‌شود. این محصول همچنین از شارژ سریع بی‌سیم و قابلیت شارژ سایر دستگاه‌ها پشتیبانی می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های گلکسی S24 پلاس می‌توان به سیستم‌عامل پیش‌فرض اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1 اشاره کرد. این محصول همچنین از 5G، وای‌فای 6E و بلوتوث 5٫3 پشتیبانی می‌کند و به درگاه USB-C مجهز شده است.

ProVisual Engine در گلکسی S24 پلاس، مجموعه‌ای کامل از ابزارهای هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد که امکانات جذابی برای اعمال تنظیمات مختلف و افزایش کیفیت عکس‌ها دارد. دستیار Galaxy AI پس‌از ثبت عکس‌ها، ابزارهای ویرایش مختلفی مثل پاک‌کردن اشیاء یا افراد مزاحم و بازسازی تصویر را ارائه می‌دهد.

قابلیت جذاب Generative Edit در گلکسی S24 پلاس بخش‌هایی از پس‌زمینه‌ی تصویر را با هوش مصنوعی مولد پر می‌کند. این ابزار همچنین می‌تواند عکس‌های کج را به عکس استاندارد تبدیل کند.

باتوجه به مشخصات گلکسی S24 پلاس، این محصول می‌تواند به‌راحتی در فهرست بهترین گوشی قرار بگیرد. قیمت گلکسی S24 پلاس، ابعاد نمایشگر و سخت‌افزار پرقدرت باعث می‌شوند این گوشی رقیبی جدی برای آیفون 15 پلاس باشد.

گلکسی S24 پلاس همچنین به دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال سه برابری و گشودگی دیافراگم f/2.4 مجهز است. دوربین سلفی گوشی سامسونگ 12 مگاپیکسلی است و لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.2 دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =