مسئولان فرهنگی رسالت خود را برای نسل جوان انجام ندادند/ بروز گسست نسلی در تربیت دهه هشتادی‌ها  آسیب‌زاست

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با بیان اینکه تاکنونی مسئولان فرهنگی آنطور که باید رسالت خود را در زمینه جلب نسل جوان انجام ندادند، گفت: برای تربیت جوانان دهه ۸۰ و۹۰ گسست نسلی آسیب‌زاست و با این تفاسیر خروجی در نظام نسلی و آموزشی محقق نمی‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، با توجه به تفرقه افکنی‌های اخیر برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، تعاملات فرهنگی و ایجاد زمینه گفتمان دو طرفه بین دانشجویان، مسئولان امر و ایجاد زمینه مباحثه می‌توان در راستای آگاه سازی نسل جوان و دانشگاهی در مسائل روز وارد عمل شد.

این در حالی است که از سوی شبکه‌های معاند اغلب اخبار تحریف شده و با سوگیری منتشر شده و همین امر می‌تواند ذهن جوان امروز را تحت تاثیر قرار دهد.

 علی اکبر طارمی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در گفت و گو با خبرنگار گرو دانشگاه ایسکانیوز در واکنش به اقدامات دانشگاه در برابر اغتشاشات اخیر و چگونگی آگاه سازی قشر دانشگاهی کشور گفت: کرسی‌های آزاد اسلامی از ظرفیت‌های متعدد برای بسترسازی رشد افکار و اندیشه‌ها محسوب می‌شود. بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری ایجاد فضای امن و مناسب برای بیان افکار و تضارب آرا در بین دانشگاهیان مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: در دو سال اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی کرسی‌های آزاد اندیشی با برگزاری کرسی‌های رقابت امکان برای تضارب آرا میان اقشار دانشجویی فراهم شده است. بی‌شک بسترهای قانونی مناسب برای این مقوله فراهم شده و به باور بنده روشنگری و اطلاع رسانی از سوی رسانه‌ها با مخاطب دانشجو و اطمینان بخشی به آنها بستری برای آزاد اندیشی است.

ایجاد ظرفیت برای کرسی‌های آزاد اندیشی از سوی گروه معارف

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین ادامه داد: اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت کلاس‌های آموزشی برای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی استفاده کرده و در گروه‌های معارف این ظرفیت برای کلیه دروس می‌تواند فراهم شود. نوجوان و جوان امروز تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی و ماهواره قرار گرفته است و  تاکنونی مسئولان فرهنگی به رسالت خود در زمینه جلب نسل جوان اقدام نکردند و باید بتوان اعتماد دانشجو را جلب کرد.

بروز گسست بین نسلی آسیب‌زاست

وی افزود: تربیت فرزندان باید به اقتضای زمان و جو موجود انجام شود و در دو یا سه دهه اخیر تربیت بین نسلی سرعت رشد فناوری گسترده بوده و نسل پیشین هم آن طور که باید نتوانسته با امکان فناوری هماهنگ باشد. جوانان دهه‌های ۸۰ و ۹۰ با رسانه‌های اجتماعی رشد کرده و از کودکی با رسانه آشناست و مسئولان فرهنگی با این ابزار باید آشنا باشند و سرعت رشد در فضای مجازی، پیام و داده در حال افزایش است.

طارمی گفت: اگر نتوان ظرفیت آن را شناسایی کرد و قوت و ضعف‌ها را مدیریت کرد بی‌شک گسست نسلی آسیب‌زاست و خروجی در نظام نسلی و  آموزشی محقق نمی‌شود. باید این واقعت را پذیرفت و به نوعی تولید محتوا را در اولویت قرار داد. نسل امروز محتوایی را در شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کند که تولید کنندگان محتوا در اختیار نیستند. وقتی می‌توان تولید محتوا کرد که ابزار و تاثیر فضای مجازی را به رسمیت شناخته و برای مدیریت آن وارد عمل شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1157964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =