نگاه بدنسازی ایران به آینده/ نصیرزاده: بدنبال میزبانی هستیم

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: هدف نهایی ما کسب میزبانی مسابقات قهرمانی جهان در رده بزرگسالان در سال ٢٠٢٣ است و امیدواریم بتوانیم این میزبانی را برای کشورمان و به نام ایران بگیریم.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، عبدالمهدی نصیرزاده، رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش در مراسم بدرقه کاروان بدنسازی ایران به مسابقات جهانی ۲۰۲۲ اسپانیا تاکید کرد: روند دریافت میزبانی پیچیده و سخت است و اگر کشوری بخواهد این میزبانی را متقبل شود باید در همه سطوح برای این میزبانی تلاش کند، از یک سال‌ونیم گذشته این تلاش‌ها در ایران آغاز شده و در صدد هستیم تا این میزبانی به ایران تعلق بگیرد چراکه جدا از مسایل ورزشی در بعد سیاسی و اقتصادی هم برای ما فواید بسیار دارد. 

وی ادامه داد: صحبت‌های زیادی در مورد فدراسیون جهانی IFBB مطرح می‌شود اما من همچنان اعتقاد دارم این فدراسیون با داشتن بیش از ٢٠٠ عضو از کشورهای مختلف یکی از بزرگترین فدراسیون‌های ورزشی در دنیا به حساب می‌آید. ورزشکاری همچون مهدی ارزشمند که تاکنون ۴ بار قهرمان جهان شده‌اند و انشاالله امسال قهرمانی پنجم خود را به دست خواهد آورد، همواره در مسیر درست به کار خود ادامه داده که جا دارد از او و دیگر ورزشکاران قدیمی تیم تشکر کنم.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام خاطرنشان کرد: همچنین فرشاد گنجی که دو بار قهرمان جهان شده اخیرا اقدامی ارزشمند انجام داد و مدال طلا خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد. من به این ورزشکار افتخار می‌کنم. ما نیز تصمیم گرفتیم تیم ملی ایران در قالب کاروان امام رضا (ع) به مسابقات جهانی ٢٠٢٢ اعزام شود. معتقدم برکت همین نام مقدس امام رضا (ع) که هم مشکلات مالی و هم مشکلات ویزا حل شد. البته جا دارد از حامیان مالی فدراسیون در این مسیر تشکر کنم که اگر حمایت‌های آن‌ها نبود، نمی‌توانستیم چنین کاروانی را به مسابقات جهانی اعزام کنیم.

او گفت: روزی که مدال‌های قهرمانان فدراسیون را به آستان مقدس امام رضا(ع) اهدا کردیم در حساب فدراسیون تنها ۱۵۰ میلیون تومان بود که حقوق پرسنل را هم هنوز پرداخت نکرده بودیم. در آن روز تمام فکر و ذهن من این بود که با نبود منابع مالی و اعزامی که در پیش است باید چه کنیم اما به برکت آقا امام رضا(ع) همه این مشکلات حل شد و امشب تیم ملی با افتخار و اقتدار راهی خودش را آماده حضور در این رویداد می کند.

نصیرزاده ادامه داد: این رقابت‌ها از ۱۱ تا ۱۶ آبان به میزبانی شهر سانتاسوسانا برگزار خواهد شد، پرورش اندام در دنیا یک رشد متوازن داشته و هیچ تیمی را نمی‌توان دست کم گرفت اما امیدوارم با دعای خیر مردم به این مسابقات برویم و دوباره قهرمانی دیگری را برای ایران کسب کنیم.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با تاکید بر احترام و رعایت قانون برای همه ورزشکاران گفت: اگر ورزشکاری تابعیت ایران را دارد و در هر نقطه‌ای از جهان زندگی می‌کند باید قوانین جمهوری اسلامی ایران را رعایت کرده و با همان شرایط در رویدادهای مختلف شرکت کند. ما این را به فدراسیون جهانی و نهادهای بالادستی هم اعلام کرده‌ایم که اگر ورزشکاری تابعیت ایران را دارد باید طبق ضوابط و قوانین ایران در مسابقات حاضر شود که این مساله مورد توافق قرار گرفته و در این خصوص مشکلی نداریم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1158284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =