با درد معده بعد از مصرف غذا چه کنیم؟

اگر پس از مصرف وعده های غذایی دچار درد معده میشوید برای بهتر کردن این شرایط و آگاهی از دلایل احتمالی ایجاد آن، این مقاله کوتاه را بخوانید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دراز کشیدن بعد از غذا می‌تواند باعث ترش کردن یا رفلاکس معده شود، بنابراین پس از مصرف غذا فقط با سرعت کم به راه رفتن ادامه دهید.

بیشتر بخوانید:

چگونه ترشح اسید معده خود را بدون داروهای شیمیایی کاهش دهیم

متخصصان به‌منظور رفع ناراحتی بعد از صرف یک معده غذایی سنگین، نکاتی را ارائه کرده‌اند که به بهتر شدن هضم غذا کمک شایانی می‌کند. برای نمونه، پیاده‌روی سبک پس از هر وعده غذایی توصیه می‌شود، کافی است برای مدتی در اطراف قدم بزنید، این کار باعث کم شدن فشار بر معده می‎‌شود و فرآیند هضم غذا را نیز تسریع می‌کند.

آب یا دتاکس‌واتر نیز می‌تواند به هضم و دفع سدیم اضافی مصرف شده کمک کند؛ با توجه به سلیقه و انتخاب خود می‌توانید دتاکس‌واتر را به روش‌های مختلف تهیه کنید. توصیه می‌شود که آب را یک‌باره ننوشید در عوض بنشینید و به آرامی آن را بنوشید تا اثر بهتری داشته باشد.

دراز کشیدن بعد از غذا می‌تواند باعث ترش کردن یا رفلاکس معده شود بنابراین پس از مصرف غذا فقط با سرعت کم به راه رفتن ادامه دهید. هرگز بعد از غذا خوردن تند راه نروید، زیرا می‌تواند باعث ایجاد حالت تهوع و معده درد شود.

منبع:سایت خبری ایمنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1158327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =