طلای جهانی در آستانه کاهش هفتگی قرار گرفت

قیمت طلا امروز(جمعه) پس از کاهش اندک دلار به کاهش فشار ناشی از سیاست جنگ‌طلبانه فدرال رزرو آمریکا کمک کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۱۱ و ۲۳ دقیقه به وقت شرقی با ۱۴ درصد افزایش به ۱۶۴۴ دلار و ۶۰ سنت رسید، اما دومین افت هفتگی متوالی را تجربه کرد و قیمت طلای آمریکا با ۰.۸۶ درصد افزایش به ۱۶۴۵ دلار و ۶۰ سنت رسید. شاخص دلار ۰.۳ درصد کاهش یافت اما برای بزرگ‌ترین افزایش هفتگی خود در بیش از یک ماه گذشته آماده شد.

بیشتر بخوانید

قیمت سکه، طلا و دلار پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱

کلیفورد بنت، اقتصاددان ارشد در ACY Securities گفت: قیمت طلا اخیراً مشتاق آزمایش روند نزولی بوده است اما نشانه‌هایی از شروع ثبات را نشان می‌دهد. فدرال رزرو روز چهارشنبه نرخ‌های بهره را ۷۵ واحد افزایش داد و جروم پاول، رئیس فدرال‌رزرو، متعهد شد که به نبرد خود برای کاهش تورم ادامه دهد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، طلا ممکن است تا ۱۶۴۸ دلار در هر اونس جهش کند زیرا مقاومت ۱۶۳۲ دلاری را شکسته است. طلا به عنوان محافظ تورم در نظر گرفته می‌شود اما نرخ‌های بهره بالا جذابیت دارایی غیر بازده را کاهش می‌دهد.

احتمالاً نرخ‌های بهره، همچنان بالا می‌مانند اما کاهش سرعت افزایش‌ها می‌تواند باعث شود که سرعت کاهش قیمت طلا متعادل شود. کریستوفر وونگ، استراتژیست ارزی در OCBC گفت: ما خطر نزولی را رد نمی‌کنیم اما تا حد زیادی انتظار داریم که قیمت طلا تثبیت شود یا حتی بهبودی ملایمی داشته باشد.

تمرکز سرمایه‌گذاران اکنون روی داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده متمرکز شده است که می‌تواند نشانه‌های بیشتری در مورد موضع افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو ارائه دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۸ درصد افزایش به ۱۹.۶۱ دلار، پلاتین با یک درصد افزایش به ۹۲۷.۸۸ دلار و پالادیوم با یک درصد افزایش به ۱۸۱۹ دلار و ۲۵ سنت رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1158620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =