اسناد لانه جاسوسی سابق آمریکا در کتب درسی گنجانده شود

دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش خواستار توجه جدی به تذکر رهبر انقلاب برای گنجاندن مضامین اسناد لانه جاسوسی سابق آمریکا در کتب درسی شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ۹۲ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در نامه‌ای به یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، خواستار توجه جدی به تذکر رهبر انقلاب برای گنجاندن مضامین اسناد لانه جاسوسی سابق آمریکا در کتب درسی شدند.

در بخشی از این نامه بیان شده است: هویت هر نسل برای افق‌گشایی آینده، وابسته به گذشته‌ای است که به نوع رویکرد از تحلیل گذشته وابسته است و میزان توفیق هر ملتی را باید در آرزوهای نوجوانان و جوانان آن جستجو کرد. علیرغم اینکه شش سال از انتقاد جدی مقام معظم رهبری به وزارت آموزش و پرورش در خصوص عدم آشنایی نسل جدید و دانش آموزان با خصومت‌ها و خرابکاری‌های آمریکا در حق ملت ایران و تأکید بر وجود مضامین اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی، می‌گذرد، اقدام جدی برای ورود این اسناد جنایت به محتوای برنامه درسی، با توجه به اهمیت معرفی توطئه‌های ایالات متحده آمریکا، صورت نگرفته و در این باب ترک فعل‌هایی رخ داده است.

در این نامه عنوان شده است: با توجه به تذکر مجدد و گلایه رهبر انقلاب برای بار چندم، بروز این اتفاق در سال آینده، برای دلسوزان انقلاب، قابل چشم‌پوشی نیست و انتظار می‌رود با عمل جدی و مجاهدانه، اولاً اقدامات لازم در جهت جامه عمل پوشاندن به این خواسته به حق، رقم بخورد و روح استکبارستیزی به انضمام مستندات، بر محتوای کتب آموزشی و درسی حاکم شود. ثانیاً وقت جدی برای بازنگری در محتوای کتب و برنامه درسی تربیت معلم گذاشته شود. نیک می‌دانیم که اگر کتاب خوب باشد و معلم ناتوان، اتفاقی رخ نمی‌دهد؛ اما اگر معلمی که در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی(ره) آموزش می‌بیند و تربیت می‌شود، توانمند باشد، قطعاً از کتاب‌های درسی با ارزش‌تر است.

در بخش پایانی این نامه آمده است: اقدامات گذشته وزارت آموزش و پرورش، برای تحقق این خواسته رهبری، به آحاد مردم اعلام و مشخص شود این وزارتخانه تا چه میزان در جهت تحقق این امر گام برداشته است تا اقدامات آینده به درستی قابل رصد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1158832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =