برداشت رزماری در مزارع تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی ساوه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی از تولید و فروش ۷۰۰ کیلوگرم اندام هوایی گیاه درویی رزماری از ۵۰۰ متر مربع از مزارع دانشگاه آزاد اسلامی اراک به ارزش ۸۴ میلیون ریال خبر داد و افزود: برداشت ۷۰۰ کیلو رزماری از این سطح زمین در حوزه کشاروزی رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مرتضی قاسمی، دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی تا سال ۱۴۰۲ باید تبدیل به بزرگترین مرکز کشت و تولید گیاهان دارویی در بین دانشگاه‌های منطقه استان مرکزی شود.

وی با بیان اینکه سیاست دانشگاه تولید، فرآوری و امضای قرارداد مشترک با شرکت‌های داروسازی برای تولید محصول و برند مشترک است، تصریح کرد: کلیه واحدهای توابع استان طی جلسه‌ای تخصصی ملزم به کشت اقتصادی گیاهان دارویی در واحد ها بر اساس اقلیم، نیاز بازار و سطح زیر کشت تحت نظر مسئول کشت گیاهان دارویی دانشگاه‌های استان شدند. کشت گیاهان دارویی واحدهای استان در دو بخش پاییزه و بهاره انجام می شود و در حال حاضر واحدهای اراک، ساوه، تفرش، شازند و کمیجان کشت مرحله اول را انجام داده اند.

قاسمی در ادامه به تشریح فعالیت‌های اقتصادی ۶ ماهه دوم ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی پرداخت و گفت: تولید و فروش ۷۰۰ کیلوگرم اندام هوایی گیاه درویی رزماری از ۵۰۰ متر مربع از مزارع دانشگاه آزاد اسلامی اراک به ارزش ۸۴ میلیون ریال و آغاز برداشت هزار و ۵۰۰ متر مربع از مزرعه گیاهان دارویی به ارزش ۱۸۰ میلیون ریال و همچنین تکثیر ۶۰ هزار قلمه ریشه دار گیاهان دارویی در دو واحد آشتیان و ساوه بخشی از اقدامات اقتصادی واحدهای استان مرکزی است. برداشت ۷۰۰ کیلو رزماری از این سطح زمین در حوزه کشاروزی رکورد محسوب می شود و آماده انتقال تجربیات خود به سایر واحدها و علاقمندان به کشاورزی در حوزه گیاهان دارویی هستیم. سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در پایان از آمادگی واحدهای دانشگاه آزاد این استان برای در اختیار قرار دادن قلمه های ریشه دار گیاهان دارویی به سایر واحدهای دانشگاهی خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1159553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =