توانمندی ساخت مواد مرجع آزمایشگاهی برای اولین بار در خاورمیانه

استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: برای اولین بار در خاورمیانه مجوز ساخت مواد مرجع  توسط شرکت دانش بنیان ایرانی اخذ شده است. این تولید در تمامی دستگاه‌های آزمایشگاهی در زمینه پزشکی و غیر پزشکی کاربرد داشته و از ارزبری جلوگیری می‌کند.

محمد مهدی قیصری، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: اقدامات در شرکت دانش بنیان در ۴ فیلد در زمینه آموزش‌های کوتاه مدت و گرید یک ملی از اداره استاندارد داشته و سال گذشته مجوز آموزش مجازی اخذ شد. همچنین در زمینه مواد غذایی، محیط زیست، خاک و ... در سالجاری ردیف‌های کاری ارائه شده و از  ۴۸۸ محصول  ۴۰۰ محصول در ایران بی نظیر است.

وی افزود: آموزش، مشاوره و ارائه گواهی نامه ایزو ۲۰۰۰ و ۱۷۰۰  و ۱۷۲۵ ارائه و برای اولین بار در ایران مجوز ایزو ۱۷۳۴ ارائه شده و خارج از ایران برای ممیزی آمده و به زود مجوز ارائه می‌شود و توانمند در زمینه ساخت مواد مرجع آزمایشگاهی هستیم. برای اولین بار در خاومیانه این اقدامات در حال انجام است.  در حالی که در آسیا فقط ژاپن و کره جنوبی مجوز ساخت مواد مرجع را داشته و ایران توسط این شرکت دانش بنیان برای اولین بار در خاورمیانه توانایی ساخت مواد مرجع آزمایشگاه را دارد.

به گفته استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان هم اکنون رایزنی برای صادرات محصولات انجام شد و این مواد مرجع یا  (Certified Reference Material (CRM توسط یک روش اجرایی معتبر از لحاظ اندازه شناسی، یک یا چند مشخصه خاص به آن تخصیص یافته است.

 قیصری تاکید کرد: مرکز فنون آزمایشگاهی به عنوان گسترده‌ترین تولید کننده ماده مرجع (RM , CRM) در حوزه‌های مختلف اقدام به تولید انواع مواد مرجع کرده است. این مواد مطابق با استاندارد بین المللی ISO۱۷۰۳۴ و ضوابط و الزامات آن تولید شده و  مواد مرجع تولیدی دارای کیفیتی مثال زدنی و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی خود است. تولید این مواد به صورت گسترده باعث شده نیاز کشور در تأمین این دسته از مواد به خارج از کشور کاهش یافته و خروج ارز به واسطه قیمت بالای این مواد کاهش یابد.

این استاد دانشگاه گفت: تمامی دستگاه‌های آزمایشگاهی در زمینه پزشکی، غیر پزشکی کاربرد دارد. قبل از این اقدامات در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی وابسته بودیم، اما هم اکنون این خودکفایی از ارزبری جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1160003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =