انتقاد از سنگ‌اندازی مسئولان دانشگاه شهیدبهشتی برای ایجاد گفت‌وگو بین دانشجویان

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی از مسئولان این دانشگاه به علت سنگ‌اندازی در مسیر ایجاد گفت‌وگو بین دانشجویان انتقاد کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی پس از لغو نشست بررسی «جایگاه شورای نگهبان در قانون اساسی» در کانال تلگرامی خود از مسئولان این دانشگاه به علت سنگ اندازی برای ایجاد گفت‌وگو بین دانشجویان انتقاد کرد.

در بخش ابتدایی بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی آمده است: بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی از ابتدای شروع جریانات اخیر، تنها راه‌حل برون‌رفت از این وضعیت را ایجاد فضایی گفتمانی، به دور از هرگونه هیاهو و جنجال می‌دانسته است. راه‌حلی که برخاسته از هویت دانشجویی همه‌یما و مبتنی بر رسالت دانشگاه است؛ اما بارها اتفاقات گوناگون، ما را از این فضا دور مکرد.

در این بیانیه تصریح شده است: اما افسوس فراوان ما از این است که مسئولان دانشگاه نیز با وضعیتی بسیار انفعالی، مانع از ایجاد این محیط شده و خود عاملی بر ادامه‌ فضای مسموم موجود شده‌اند. برنامه‌های بسیاری از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی هماهنگ شد تا باب گفتگو را بین دانشجویان باز کند، ولی سنگ‌های بسیاری نیز از جانب مسئولان دانشگاه جلوی پای این برنامه‌ها قرار داده و مانع آن شدند.

در این بیانیه بیان شده است: آخرین نمونه موضع منفعلانه مسئولان دانشگاه، برنامه‌ فوق نیز مانند دیگر برنامه‌ها از سمت دانشگاه کنسل شد. مسئولان دانشگاه باید بدانند که این مواضع و اقدامات نه تنها باعث بهبود وضعیت موجود نمی‌شود، بلکه باعث مهجور ماندن فضای گفتمان در این شرایط غبارآلود دانشگاه می‌شود. امید است که به ذات دانشگاهی خود بازگشته و این رویه را تغییر دهند.

گفتنی است؛ نشست بررسی «جایگاه شورای نگهبان در قانون اساسی»رار بود روز سه شنبه ۲۴ آبان با حضور محمد بهادری جهرمی عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شود که با تصمیم مسئولان دانشگاه شهید بهشتی لغو شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1160057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =