۸۰ درصد دانشجویان به ازدواج در دوران دانشجویی تمایل دارند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: با افکار سنجی که در جامعه دانشجویی انجام داده بودیم به این نتیجه رسیدیم که ۸۰ درصد از دانشجویان موافق ازدواج در دوران دانشجویی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد محبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: دانشگاه و نهاد رهبری در مسئله ازدواج که بسیار امر مهمی در تربیت و تعالی افراد است، امکاناتی در نظر گرفته‌است که همه دانشجویان بتوانند از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنند.علاوه بر حمایت‌هایی که ولت و مجلس در این زمینه دارند، دانشگاه نیز به اقتضای وظیفه اجتماعی خود سعی می‌کند در این قضیه پیشگام باشد و امکانات مهم را در حد توان، بهتر از گذشته در اختیار قرار دهد.
وی افزود: با توجه به افزایش وضعیت هزینه‌ها و کاهش درآمد دانشگاه‌ها نسبت به گذشته، درآمد شهریه‌ای هزینه‌های جاری دانشگاه را تامین نمی‌کند. اگر گشایشی در فضای کشور به لحاظ اقتصادی و معیشتی ایجاد شود و دانشگاه‌ها به لحاظ وضعیت بهتری پیدا کنند، قطعا یکی از اولویت‌های دانشگاه‌، تامین خوابگاه‌های متاهلی است. توسعه خوابگاه‌های متاهلی در فضای دانشگاه به ازدواج دانشجویی و جوانی جمعیت کمک و همچنین از آسیب های اجتماعی_فرهنگی ، اخلاقی و تربیتی جلوگیری می‌کند. همچنین جلوی سو استفاده برخی سودجویان را خواهد گرفت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بیان کرد: با افکار سنجی که در جامعه دانشجویی انجام داده بودیم به این نتیجه رسیدیم که ۸۰ درصد از دانشجویان موافق ازدواج در دوران دانشجویی هستند. به طور کلی دانشجویان به یک رشد و بلوغ فکری رسیده‌اند که حتی با یک سری حداقل‌ها هم برای ازدواج آمادگی دارند و می‌توانند با عبور از رسوم غلط عبور کنند و تشکیل خانواده است را رقم بزنند. مسئله مهم، آماده کردن امکانات حداقلی مانند مسکن و خوابگاه‌های متاهلی برای دانشجویان است. از طرفی دانشگاه به سمت اشتغال زایی و رشته های مهارتی می رود و هم اکنون بعضی از شرکت‌ها و مجموعه‌های تولیدی دانشگاه وارد مذاکره شدند و تفاهمات لازم هم اتفاق افتاده است. این شرکت‌ها از ما می‌خواهند دانشجویانی را برای کار به آن‌ها معرفی کنیم که حقوق، بیمه و استخدام قطعی آن‌ها را تضمین می کنند.
به گفته حجت الاسلام والمسلمین محبی، دولت می‌تواند بخشی از مسکن ملی را برای دانشجویان به دانشگاه‌ها اختصاص دهد. دانشگاه‌ها می‌توانند زمین‌های خود را به صورت رایگان در اختیار دولت قرار دهند و دولت هم هزینه لازم را در حوزه مسکن ملی تامین کنند یا به صورت استیجاری با هزینه کم‌تر در اختیار دانشجویان قرار دهد. 
او ادامه داد: نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه هم‌راستا با مرکز مشاوره دانشگاه می‌تواند در زمینه ازدواج دانشجویی، شیوه همسریابی و انتخاب موفق همسر مناسب، راهنمایی‌های مفیدی داشته باشد تا بتوانند یک زندگی موفق داشته باشند؛ چون لازمه داشتن یک زندگی موفق، مشاوره خوب است.
 
خبرنگار: حدیثه کاظمی
انتهای پیام/
کد خبر: 1160067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =