صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مجوز دانش‎بنیانی گرفت

مدیرعامل صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تنها با گذشت کمتر از 6 ماه از زمان استقرار، با ارائه خدماتی خاص، موفق به اخذ مجوز دانش بنیانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، در این نشست به منظور تشریک مساعی در حمایت و گسترش بازار محصولات دانایی‌ محور و دانش‌بنیان و همچنین ارائه کمک‌ها و خدمات مالی و پشتیبانی به مراکز نوآور و مؤسسات دانش‌بنیان، تفاهم‌ نامه‌ای به امضای عسکری غلام‌زاده مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی و ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد رسید.

مدیرعامل صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به شهرکرد و در جمع پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور ایجاد زمینه های مشارکتی و سرمایه گذاری بخش غیر دولتی و حمایت کمی و کیفی از فعالیت های پژوهشی و فناوری وارائه خدمات و تسهیلات به کسب و کارهای دانش بنیان اکوسیستم نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در فاز اول و کل اکوسیستم نوآوری کشور در فاز بعد، صندوق این دانشگاه از زمستان 1399 بصورت غیردولتی در قالب شرکت سهامی خاص آغاز به فعالیت رسمی کرد.

عسکری غلامزاده افزود: سرمایه اولیه ثبتی صندوق 200 میلیارد ریال بوده که در اسفند 1399 بصورت کامل از طرف سهامداران پرداخت شده است.

وی بیان کرد: این صندوق تنها با گذشت کمتر از 6 ماه از زمان استقرار، با ارائه خدماتی خاص، موفق به اخذ مجوز دانش بنیانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد.

غلامزاده عنوان کرد: صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس وظایف محوله از یک سو و تجربیات بخش خصوصی از سوی دیگر ایجاد بستری تخصصی برای هدایت سرمایه گذاران بخش خصوصی و حمایت از ایده ها، طرح‎ ها و فرصت ‎های نوین به منظور تجاری شدن در برنامه چشم اندازی دانشگاه آزاد اسلامی(و همسو با سیاست های کلی نظام در چشم انداز 1404) دور نمای تمام تصمیم‎های خرد و کلان خود قرار داده است.

این مقام مسئول یادآور شد: ارائه انواع خدمات مالی، مشارکت مدنی، تسهیلات، ضمانت نامه، ارائه خدمات حمایتی به پژوهشگران و فناوران، ایفای نقش نهاد پیوند دهنده بین پژوهشگران و کاربران نتایج پژوهشی، حمایت از پژوهش‌های خوش آتیه، حمایت از فعالیت های پژوهشی منجر به نوآوری و تقویت شبکه زیرساخت پژوهشی از جمله خدمات صندوق پژوهش است.

مدیرعامل صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور و با هدف ارائه خدمات بهتر و سهل‌الوصول ‌تر به جامعه مخاطبان خود از سال 1394 درصدد تاسیس صندوق تخصصی برآمده است که با تغییرات بنیادین رویکرد مدیریت عالی دانشگاه و تغییر مسیر از "آموزش‌محور" بودن به رویکرد "دانشگاه کارآفرین" این امر شتاب بیشتری یافته و در بهمن ماه سال 1399 تاسیسس شد.

غلامزاده‌ گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از شیوه آموزش‌محوری عبور کرده و در حال حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم است و تلاش می‌کند تا تبدیل به دانشگاهی کارآفرین شود که با اقداماتی که در این چند سال انجام‌شده توانسته گام‌های بسیار مؤثر و مفیدی در این راه بردارد به‌نحوی‌که کاستی‌های گذشته را جبران کرده است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از حمایت همه جانبه صندوق از فعالیت‌های نوآورانه خبر داد و عنوان کرد: بستر لازم برای حمایت مالی از این‌گونه فعالیت‌ها فراهم‌شده و هیچ محدودیتی برای استفاده از بودجه صندوق برای استان‌ها وجود ندارد.

بازدید از مجموعه بزرگ آزمایشگاهی، مراکز رشد، سالن تشریح، مراکز تحقیقاتی،  مجتمع گاوداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، ارائه میز خدمت به ۱۰ طرح برتر دانشگاه‌ های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری توسط ارزیاب صندوق پژوهش و برگزاری کارگاه معرفی خدمات صندوق به شرکت‌ها و هسته های فناور از دیگر برنامه های این نشست یک روزه بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1160178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =