۳ میلیون دلار ارز برای ترخیص دارو تامین شد

خاندوزی گفت: طی هماهنگی های صورت گرفته با گمرگ، ترخیص محموله های دارو در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سید احسان خاندوزی گفت: بنابر هماهنگی صورت گرفته با گمرکات، ترخیص محموله های دارو با اولویت انجام می شود.

به گفته سخنگوی اقتصادی دولت، با مجموع اقدامات انجام شده در حوزه تامین و تخصیص ارز امیدواریم واردات، افزایش تولید و مشکلات موجود در بازار مرتفع شود.

او می گوید: بنابر اعلام بانک مرکزی بیش از ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار تخصیص ارز به این حوزه رقم خورده است. همواره مدیران بانک مرکزی این قول را داده‌اند که با لحاظ فوریت و ارجحیت در تأمین ارز کالاهای حوزه بهداشت و درمان، درخواست‌های ارز ثبت‌شده توسط متقاضیان ظرف ۲۴ ساعت در سامانه مربوطه تأیید کنند.

خاندوزی گفت: برای تامین برخی کسری ها  اقدامات عاجلی برای واردات انجام شده است و بنابر هماهنگی صورت گرفته با گمرکات، ترخیص این محموله ها با اولویت انجام می شود.

سخنگوی اقتصادی دولت می گوید: با موافقت مقام معظم رهبری، ۱۰ درصد از سهم صندوق توسعه ملی از محل فروش نفت، برای بودجه عمرانی اختصاص خواهد یافت. من بسیار امیدوار هستم که تا پایان سال با اختصاص این ۱۰ درصد و سایر وصول درآمدهای دولت، بتوانیم بودجه عمرانی را بصورت کامل محقق کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1160950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =