پایان مهلت بیمه کردن سبد سهام

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به این که امروز آخرین فرصت برای بیمه کردن سبد سهام است افراد می‌توانند با خرید این بیمه ریسک پرتفوی خود را برای یک سال کنترل کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد غفوری گفت: قرار بر این شد پرتفوی افراد حقیقی تا سقف صد میلیون تومان از طریق انتشار عمومی اوراق تبعی و خرید توسط سرمایه‌گذاران بیمه شود. طبق برآوردهای که اعلام شده بود تقریبا بیش از ۹۶ درصد کدهای حقیقی فعال در بازار پرتفویی کم‌تر از صد میلیون تومان داشته و مشمول این طرح می‌شدند.

او گفت: طبق اطلاعیه منتشر شده، سررسید اعمال اوراق یک ساله بوده و مبلغ تعهد خرید ۲۰ درصد بالاتر از ارزش سبد افراد در آخرین روز معاملاتی چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ است و این روز ملاک محاسبه قرار می‌گیرد امروز هم آخرین فرصت سهامداران برای خرید این اوراق با نام سهام یار است که یک مرتبه نیز مهلت خرید آن تا امروز تمدید شده بود.

او می‌گوید:استقبال خوبی از این طرح صورت گرفت در کل بیمه سهام می‌تواند ریسک پرتفوی افراد را در یک سال آینده کنترل کند کسانی که این اختیار را خریداری کرده اند به نظر می‌توانند در این مدت یک سال خیال آسوده از حواشی داشته باشند ارزش این اوراق یک ریال است و به نظر با توجه به مبلغ اش بسیار مناسب است که سهامداران آن را خریداری کنند البته افراد باید توجه داشته باشند که در این مدت یک ساله نمی‌تواند سهامی را از پرتفوی خود به فروش برسانند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1161019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =