لزوم ایجاد خانه نخبگان مشترک بین مراکز آموزش عالی و بنیاد شهید

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، خواستار ایجاد خانه نخبگانی مشترک بین مراکز آموزش عالی استان بوشهر و بنیاد شهید با محور دانشگاه آزاد اسلامی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از بوشهر، نشست ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر و جمعی از مدیران برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این نشست با تأکید بر اینکه هر نفسی که می‌کشیم، گادمی که برمی‌داریم، امنیتی که داریم و فعالیتی که انجام می‌دهیم به برکت خون شهدا و ایثار خانواده معزز شهداست، گفت: راه، حرمت و کرامت شهدا باید حفظ و مسیرشان تا ابد ادامه یابد.

سروش حیدری سنگستانی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر بیش از هر زمان دیگری مقید به ارج نهادن این امر است، ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در رسالت‌های اجتماعی خود و فعالیت‌های درون و برون‌دانشگاهی، بزرگداشت یاد و خاطره مقام شهید و جایگاه شهادت را با جدیت گنجانده است.

وی متذکر شد: در آخرین فعالیت دانشگاه که برگزاری دومین همایش ملی پژوهش‌های نوین در نیروگاه‌های هسته‌ای بود، برای نخستین‌بار به برگزیدگان این همایش جایزه شهید شهریاری اهدا شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره حوادث اخیر در کشور متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی و دانشجویان این دانشگاه کمترین معضلات را در وقایع اخیر داشتند؛ چراکه بسیاری از ساختارها در دانشگاه اصلاح شده تا دانشگاه در مسیر و ریل انقلاب شکوهمند اسلامی ایران قرار بگیرد.

لزوم ایجاد خانه نخبگان مشترک بین مراکز آموزش عالی و بنیاد شهید

حیدری سنگستانی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بیشترین سهم را در آموزش عالی کشور دارد، توضیح داد: این مسئله در استان بوشهر نیز برقرار است. این دانشگاه ولایی و مردمی بیشترین هیئت علمی را در استان دارد که بیانگر کیفیت و شرایط آموزش در دانشگاه است.

وی تبیین کرد: ضمن اینکه بسیاری از مدیران انقلابی استانی و کشوری در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل کرده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه به لحاظ شواهد، آمار و ارقام، عملکرد و بسیاری از معیارها دانشگاه آزاد اسلامی رسالت خود را در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، پرورشی و در دوره جدید مدیریت خود، کارآفرینی و اشتغالزایی و مسئله‌محوری به جامعه انجام داده است، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به اهمیت پرورش در کنار آموزش بسیار تأکید دارد.

حیدری سنگستانی اضافه کرد: یکی از بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مهم امسال دانشگاه، بیانیه تعلیم و تربیت بود و بر این مسئله تأکید بسیار دارد که فقط نیمی از وظیفه استادان، بیان فرمول، مباحث درسی و ... و نیمی دیگر، تربیت و پرورش نسلی در تراز انقلاب اسلامی است.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به طرح پویش این دانشگاه تشریح کرد: با توجه به طرح پویش، نیروی انسانی مورد نیاز صنایع می‌توان از میان دانشجویان معرفی شود تا از یکسو دانشجو برای حضور در صنعت آماده و از سوی دیگر درآمد حاصل به‌عنوان شهریه تحصیل به دانشگاه پرداخت شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه چتر حمایتی خود را برای اشتغالزایی و کارآفرینی برای سایر دانشجویان باز کرده است، گفت: امکان ارائه فضا، زیرساخت، امکانات و حمایت برای ایجاد کسب و کار در دانشگاه مهیاست، ضمن اینکه بسیاری از خدمات دانشگاه در این بخش متناسب با بخشنامه‌ها برای خانواده شهدا رایگان خواهد بود.

وی، خواستار ایجاد خانه نخبگانی مشترک مراکز آموزش عالی استان بوشهر با بنیاد شهید با محور دانشگاه آزاد اسلامی شد.

باید کار عمیق فرهنگی با اثرگذاری بالا در جامعه صورت گیرد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر هم در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، امام شهدا به‌خصوص شهدای امنیت بر اهمیت پرورش نسل جوان در کنار آموزش تأکید و اظهار کرد: هرچند هزینه‌کرد در امر آموزش لازم است، اما با توجه به اهمیت پرورش نیروی آگاه، فهیم با قدرت تشخیص و تمیز مسائل، این هزینه‌ها باید در آموزش و پژوهش توأمان باشد.

نعمت‌الله غلامپور با تأکید بر اینکه باید فعالیت زیربنایی در این بخش صورت بگیرد و از پرداختن به امور سطحی و ظاهری اجتناب شود، عنوان کرد: اگر کار عمیق فرهنگی با اثرگذاری بالا در تمام عرصه‌ها انجام نشود شاید به جایی برسیم که دستاوردهایی را از دست بدهیم و دچار خسران شویم.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌هایی که با توجه به ماهیت و حضور نسل جوان در آن مسئولیت خطیری در پرورش نیروی انسانی دارد، دانشگاه‌ها هستند، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در بسیاری از عرصه‌های علمی و فرهنگی وضعیت مطلوبی دارد که شرایط اخیر حاکم بر برخی دانشگاه نشان از موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی است.

تحصیل ۱۹۰ دانشجوی نخبه شاهد و ایثارگر در مراکز آموزشی بوشهر

رئیس ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر هم خواستار تجلیل و حمایت ویژه در تمام عرصه‌ها از دانشجویان نخبه شاهد و ایثارگر شد.

حجت‌الاسلام خسرو فردوسی با بیان اینکه هدف از این گردهمایی را ارائه خدمات شایسته‌تر به دانشجویان شاهد و ایثارگر و تعامل بیشتر دانشگاه و اداره‌کل بنیاد شهید و بهره‌گیری از تجارب این دو نهاد برشمرد.

وی عنوان کرد: نزدیک به ۱۹۰ دانشجوی نخبه شاهد و ایثارگر در واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در حال تحصیل و قطعاً مستحق ارائه تسهیلات ویژه هستند.

رئیس ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه با افتخار سه واحد دانشگاهی استان بوشهر میزبان شهید گمنام هستند، توضیح داد: یادمان شهدای گمنام در واحد خارگ، دیلم و دشتستان وجود دارد که فضایی عطرآگین و ویژه‌ای در این دانشگاه‌ها به وجود آورده، ضمن اینکه شهید محمدقاسم احمدی و محسن چکاه از شهدای هشت سال دفاع مقدس دانشجوی واحد بوشهر بودند.

فردوسی با اشاره به برخی فعالیت‌های دوره‌ای و مستمر ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر توضیح داد: دیدار با خانواده معزز شهدا، برگزاری اردو، حمایت مالی، ارائه تخفیف شهریه و تسهیلات، برگزاری جشنواره‌ها نظیر جشنواره ملی ایثار، مناسب سازی فضای دانشگاه برای دانشجویان با محدودیت‌های جسمی، مناسب‌سازی فضای دانشگاه با نصب پوستر، بنر و تمثال شهدا و ... از مهم‌ترین این فعالیت‌هاست.

وی با بیان اینکه هفت کانون دانشجویی در بخش شاهد و ایثارگر در واحدها و مراکز آموزشی این دانشگاه در استان فعال است، متذکر شد: یکی از اهداف این کانون‌ها، کمک به نقش‌پذیری و مسئولیتپذیری دانشجویان در جامعه است.

رئیس ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه بخش دیگر فعالیت‌های ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی استان واحد بوشهر مربوط به کارکنان و اعضای هیئت علمی شاهد و ایثارگر است، مطرح کرد: ارائه تسهیلات پوشش و حمایتی، تبدیل وضیعت کاری، معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای بخش دیگر فعالیت‌هاست.

انتهای پیام /

کد خبر: 1161620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =