نوری:ساعات درسی دانش‌آموزان خارج از مدرسه باید افزایش یابد

وزیر آموزش و پرورش گفت:بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ۱۰ تا ۲۰ درصد ساعات درسی دانش‌آموزان باید خارج از مدرسه باشد که در این زمینه برنامه‌ریزی شده و در صورت اجرا، آموزش و پرورش از حالت بسته و خشک خارج می‌شود.

به گزارش گروه نوری ایسکانیوز، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در خصوص توجه به ورزش، اظهار کرد: درباره ورزش مقطع ابتدایی درخواست هایی داشتیم که باید بگویم ساعات ورزش ابتدایی را اضافه کردیم؛ ضمن آنکه ۳۲ زورخانه نیز برای دانش‌آموزان کشور در حال ساخت است؛ همچنین ۲۱۰۰ زمین چمن و سالن مدرسه در سطح کشور در حال ساخت است که ۱۱۰۰ مورد آن تکمیل شده است. 

بیشتر بخوانید:

نوری: نظام آموزشی کشور نیازمند تقویت زیرساخت‌هاست

وی با بیان اینکه برنامه «هر دانش آموز، یک هنر» را با همکاری وزارت ارشاد رقم می زنیم، افزود: با سازمان فنی‌وحرفه‌ای همکاری داریم تا برنامه «هر دانش‌آموز، یک مهارت» را کلید بزنیم.

وزیر آموزش و پرورش بر تقویت المپیادها و توجه ویژه به آن در وزارتخانه اشاره کرد و گفت: همین توجه باعث شده تا هفت مدال کسب شده در سال گذشته در این حوزه به ۲۰ مدال در سال جاری برسد. 

نوری ادامه داد: دانش آموزان باید علاوه بر کسب و علم و دانش در زمینه هنر هم مهارت داشته باشند تا آن هنر با علم آنها عجین شود.

وی تصریح کرد: بر اساس سند تحول بنیادین، ۱۰ تا ۲۰ درصد ساعات درسی دانش‌آموزان باید خارج از مدرسه باشد که در این زمینه برنامه‌ریزی شده و در صورت اجرا، آموزش و پرورش از حالت بسته و خشک خارج می‌شود.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1162253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =