افزایش ۳۰ درصدی دانشجویان دکتری در واحد بوشهر/ دیدگاه‌های مبتنی‌ بر عدم اعتماد به دانشگاه اصلاح شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر از افزایش ۳۰ درصدی دانشجویان دکتری در مقایسه با سال گذشته خبر داد وگفت: دیدگاه‌ها مبنی بر عدم اعتماد به دانشگاه‌ها هم اکنون در حال اصلاح شدن است.

سروش حیدری سنگستانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر درباره تمایل افراد برای تحصیل در مقطع دکتری و کم و کیف افزایش ظرفیت‌ها به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: در سالجاری شاهد افزایش ۳۰ درصدی دانشجویان دکتری در مقایسه با سال گذشته هستیم. میزان اشتغال قابل توجهی مناسب و درخور در بین دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع دکتری وجود دارد و  افراد در صورت تمایل برای تحصیل در مقطع دکتری میزان قابل توجهی از فضای کاری برای آنها مهیا است.

نیازمند تربیت نیروهای متخصص در رشته‌های فنی و مهندسی و تاسیسات در بوشهر هستیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه در استان در رشته‌های تحصیلی همچون فنی و مهندسی و تاسیسات  نیازمند تربیت نیروهای متخصص و مدیران ارشد هستیم، افزود: بخش قابل توجهی از این دانشجویان در مقطع دکتری شاغلین در ادارات هستند و حدود ۱۳۰ نفر از دانشجویان در سالجاری در مقطع دکتری ثبت نام کردند. با این تفاسیر افزایش ۳۰ درصدی در بین دانشجویان نسبت به سال گذشته  را شاهد هستیم.

هدف دانشگاه ارائه واحدها مطابق با استانداردهای علمی برای دانشجویان است

وی درباره برنامه دانشگاه برای تحصیل در بین دانشجویان برای تحصیل در مقطع دکتری تاکید کرد: با توجه به افزایش تمایل افراد برای تحصیل در مقطع تحصیلات  تکمیلی دانشگاه هم در پی ارتقای کیفیت تحصیل، ارائه دوره‌ها و واحدها مطابق با استانداردهای علمی است. بررسی دلایل تمایل دانشجویان به تحصیل در مقطع دکتری نیازمند بررسی است، چون بخش قابل توجهی از جوانان در مقایسه با دیگر دانشگاه‌های هم رده این واحد را انتخاب کرده و به تحصیل می‌پردازند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر درباره بازار کار موجود برای پذیرش حجم فارغ التحصیلان ادامه داد: برای مثال در سالجاری حدود ۳۰ نفر اعضای هیات علمی در رشته‌هایی همچون صنایع ، هوافضا، متالوژی و ...  خواست داده شده است. دیدگاه‌ها مبنی بر عدم اعتماد به دانشگاه‌ها هم اکنون در حال اصلاح شدن است. در بررسی بازار کار باید به این نکته تاکید کرد که هم اکنون مدیران جوان فراوان در کشور و دولت مستقر هستند و از سوی دیگر هم بازار کار و دانشگاه‌ها نیازمند فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند.

وی با بیان اینکه امروزه پیش قراولان هر جامعه  دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی در دنیا هستند، گفت: نباید این مراکز را به بهانه نبود درآمد کنار گذاشت، بلکه به باور بنده درآمدهای مناسب و قابل توجه هم وجود داشته و افراد باید خلاقیت داشته و مسیر جدید را پیدا کنند. دانشجویان دکتری در وضعیت مناسب  قرار داشته  و به دلیل افزایش ظرفیت در مقطع دکتری با تنش‌های ناشی از اشتغال، درآمد، تحصیل و ... مواجه نیستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1162296

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =