متوسط قیمت مسکن در تهران ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شد

بانک مرکزی از رشد ۴۷.۸ درصدی تعداد آپارتمان‌های معامله شده در شهر تهران طی آبان ماه امسال نسبت به ماه قبل خبر داد و اعلام کرد: متوسط قیمت خرید و فروش یک متر واحد مسکونی معامله شده در تهران ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بانک مرکزی گزارش «تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آبان ماه سال ۱۴۰۱» منتشر و اعلام کرد: تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران در آبان ماه سال ۱۴۰۱، به ۸ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۴۷٫۸ و ماه مشابه سال قبل ۹٫۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در آبان ماه امسال از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده که از افزایش ۶٫۸ درصدی نسبت به ماه قبل را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

کاهش شاخص قیمت مسکن

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۲۸.۴ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر این گزارش، در بین مناطق ۲۲گانه شهر تهران بیشترین قیمت هر متر خانه ۹۵ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان مربوط به منطقه یک و کمترین آن با ۲۳ میلیون و ۹ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است که به تر تیب افزایش ۳۰.۷ درصدی در منطقه یک و ۵۹ درصدی در منطقه ۱۸ رخ داده است.

توزیع معاملات انجام شده مسکن بر اساس مناطق شهری در تهران حاکی از آن است که منطقه ۵ با ۱۴.۲ درصد از کل معاملات، بیشترین سهم معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده است.

توزیع فراوانی واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران در آبان ماه سال جاری نشان می‌دهد که واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان به ازای هر مترمربع بنا با سهم ۱۱.۷ درصد بیشترین سهم از تعداد معاملات را به خود اختصاص داده و دامنه قیمتی ۳۰ تا ۳۵ و ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان به ترتیب با ۱۱.۵ و ۱۰.۷ درصد در رتبه بعدی قرار دارد.

گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد که شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری در آبان ماه ۳۹.۸ و ۴۵ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته افزایش داشته؛ البته رشد ماهانه شاخص اجاره مسکن در آبان ماه در شهر تهران و کل مناطق شهری به ترتیب معادل ۱.۴ و ۰.۵ درصد است.

گزارش «تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آبان ماه سال ۱۴۰۱» برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1162342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =