دانشگاه آزاد بجنورد میزبان جشنواره غذاهای محلی خراسان شمالی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد از میزبانی نخستین جشنواره غذاهای محلی خراسان شمالی در این واحد دانشگاهی خبر داد

جواد عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری ایسکانیوز در بجنورد اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد در روز سه شنبه ۲۲ آذرماه میزبان نخستین جشنواره غذاهای محلی خراسان شمالی خواهد بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد بجنورد با اعلام این خبر بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد شور و نشاط اجتماعی و احیای غذاهای محلی و بومی استان خراسان شمالی است.

وی افزود: استان خراسان شمالی دارای قومیت های مختلفی است که هر قومی قطعا غذاهای منحصر به خود را دارند که بعضی از این غذاها ارزش غذایی بالایی دارند اما با گذشت زمان به دست فراموشی سپرده شده است که با برپایی چنین جشنواره ای امید است بتوانیم غذاهای سنتی استان را مجدد احیا کنیم.

عبدی خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان این جشنواره در سه بخش شامل آش های محلی، نان های محلی و دسرهای محلی که شامل کاچی، سمنو، حلوا شیره با هم به رقابت خواهند پرداخت که تاکنون ۱۲۰ نفر برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند.

وی با توجه به ارزیابی جشنواره خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان توسط کارشناس داوران استانی ارزیابی می شوند که مواردی همچون ارزش غذایی، کیفیت غذا و تزئین جز موارد امتیازدهی خواهد بود.

عبدی افزود: غذاها از ساعت ۱۰ صبح  در محل سلف سرویس دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد وارد جشنواره می شود و از ساعت ۱۲ ظهر مورد داوری قرار خواهند گرفت و در ساعت ۱۵ نیز مراسم اختتامیه با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی و سایر مسئولان استانی برگزار می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد بجنورد گفت: این جشنواره با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره کل امور بانوان استانداری برپا می شود که با توجه به برنامه ریزیهای انجام شده امید است در سال آینده نیز میزبان دومین دوره جشنواره غذاهای محلی و بومی استان خراسان شمالی در این واحد دانشگاهی باشیم.

 وی افزود: این جشنواره دارای ۹ برنده خواهد بود که در مراسم اختتامیه در هر بخش ۳ نفر به عنوان نفرات برتر معرفی و تجلیل می شوند که جوایز در نظر گرفته شده برای نفرات اول تا سوم ۲، ۱.۵ و ۱ میلیون تومان است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1163318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =