حذف کنکور کاغذی در سال ۱۴۰۳

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: امسال کنکور به صورت دو مرحله در دی ماه ۱۴۰۱ و تیرماه۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عبدالرسول پورعباس رییس سازمان سنجش و آموزش کشور بهمراه دکتر احسان جمالی معاون فنی و آماری سازمان سنجش در سفر به مرکز کهگیلویه و بویراحمد، در دیداری با دکتر بهادر کرمی رییس دانشگاه یاسوج و مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاونین وی در برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲، به منظور اعلام نقطه نظرات جدید در ارتباط با کنکور سراسری ۱۴۰۲ گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید:

سهم دروس عمومی در کنکور سراسری مشخص شد

دکترعبدالرسول پورعباس در یاسوج از حذف همه دروس عمومی از کنکور خبر داد و افزود : در کنکور سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ امسال ۴۰ درصد سوابق تحصیلی و ۶۰ درصد خود آزمون موثر است.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین از حذف آزمون کاغذی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: این کار می‌تواند برای جلوگیری از تقلب در آزمون موثر باشد.

وی بیان کرد: در آزمون سراسری کنکور امسال، ۶۰ درصد داوطلبان خانم‌ها و۴۰ درصد آن‌ها آقایان هستند.

دکتر بهادر کرمی رییس دانشگاه یاسوج در این نشست ضمن خیرمقدم به رییس سازمان سنجش و آموزش کشور و حاضرین در این نشست گفت؛ در ارتباط با کنکور ۱۴۰۲ دکتر پورعباس رییس سازمان سنجش و آموزش کشور لطف کردند و به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کردند که اولین سفر استانی کنکور ۱۴۰۲ می باشد.

کرمی با اشاره به برنامه های نشست رییس سازمان سنجش و آموزش کشور افزود؛ دکتر پورعباس ریاست محترم سازمان سنجش و آموزش کشور، در ابتدای حضور در استان نشستی با حوزه امنیتی استانداری استان داشتند و این جلسه نیز دومین نشست سفر وی می‌باشد که در خدمت دوستان عزیز و همکاران گرامی در اداره کل آموزش و پرورش استان هستیم. رییس دانشگاه یاسوج همچنین گفت؛ انشالله این سفر که سفری پربار هست پربارتر هم خواهد شد و موارد مرتبط با آزمون های سازمان سنجش، خصوصا کنکور سراسری ۱۴۰۲ را رعایت کنیم و همه تلاش کنیم که کنکور خیلی خوبی در سطح استان برگزار بشود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه در کنکور امسال بیش از ۱۷ هزار نفر از این استان نام نویسی کرده اند، گفت: از این تعداد، بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی،۷۲۴ نفر در رشته ریاضی و فیزیک، ۶ هزار نفر در رشته علوم انسانی، ۳۵۸ نفر در رشته هنر و ۴۶۸ نفر در رشته زبان هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1163782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =