تاسیس مرکز هماهنگی آموزش و پژوهش علوم انسانی در راستای رفع خلأ پژوهش

وزیر علوم، تاسیس مرکز هماهنگی آموزش و پژوهش علوم قرآنی و علوم انسانی و راه‌اندازی سامانه نظام ایده‌ها و نیازها را از مهم‌ترین اقدامات این وزارتخانه در حوزه رفع خلأ پژوهش‌های علوم انسانی دانست.

محمدعلی زلفی گل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات وزارت علوم در زمینه ارتقای پژوهش‌ها در حوزه علوم انسانی اظهار کرد: مرکزی در وزارتخانه در راستای تقویت علوم انسانی تاسیس شده است. این مرکز تحت عنوان مرکز هماهنگی آموزش و پژوهش علوم قرآنی و علوم انسانی فعالیت می‌کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: یکی از وظایف این مرکز تاسیس مجلات علمی، مدیریت امور تحقیقاتی-پژوهشی و ساماندهی تحقیقات نیازمحور است. سامانه نظام ایده‌ها و نیازها هم در همین زمینه و برای کمک به رفع این مشکل در خدمت مرکز هماهنگی آموزش و پژوهش علوم قرآنی و علوم انسانی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: بر این اساس دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته‌های علوم انسانی و استادان این حوزه می‌توانند از نیازهای ثبت‌شده در سامانه نظام ایده‌ها و نیازها برای پژوهش استفاده کنند.

زلفی گل تصریح کرد: هرچند فعالیت سامانه نان به تازگی آغاز شده است؛ اما با مراجعه به این سامانه می‌توان تعداد نیازهای ثبت شده در این سامانه را مشاهده کرد. من معتقدم این سامانه تا سه سال آینده می‌تواند جایگاه خود را پیدا کند.

به گزارش ایسکانیوز، نظام ایده ها و نیازها (نان) در راستای هدایت ظرفیت پژوهشی کشور در جهت حل مسائل و رفع نیازهای جامعه و تکمیل زنجیره پژوهش، فنآوری و نوآوری در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی شد. تاکنون ۶ هزار و ۶۵۰ مسئله و ۶۷۵ ایده در سامانه نان ثبت شده است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1164314

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =