وزیر کشور: آبادسازی سواحل به شهرداری‌ها ابلاغ شد

وزیر آموش و پرورش با اشاره به اهتمام دولت مردمی سیزدهم در تامین نیروی انسانی مورد نیاز گفت: امسال ۷۲ هزار معلم تازه نفس جذب دستگاه تعلیم و تربیت کشور می‌شوند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، احمد وحیدی روز جمعه در قالب دور دوم سفر رییس‌جمهور به مازندران از سواحل رامسر بازدید کرد و پیرامون طرح‌های آزادسازی سواحل گفت: پس از اجرای طرحِ آزادسازی سواحل، زیباسازی و آبادی محدوده‌های آزاد شده به شهرداری‌های منطقه ابلاغ شد تا این مناطق هرچه سریع‌تر به بهترین شکل در اختیار عموم مردم قرار گیرد که نمونه‌ آن نیز اجرای طرح پیاده‌راه ساحلی است.

بیشتر بخوانید

صحرایی: امسال ۷۲ هزار معلم جذب می‌شوند

وی با اشاره به اجرای موفق مرحله آزادسازی سواحل افزود: آبادسازی و زیباسازی این عرصه‌ها طبق تاکید رییس‌جمهور در جریان است. البته با توجه به این‌که عرصه‌های آزاد شده تحت مدیریت منابع طبیعی قرار دارد، اختلاف نظرهای جزیی در اجرای این طرح‌ها وجود دارد که با بررسی کارشناسی برطرف و طرح‌ مورد نظر شهرداری‌ها اجرایی می‌شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: آبادسازی و زیباسازی سواحل در محدوده خارج از شهرها نیز به بخشداری‌ها ابلاغ شده است.

وحیدی تصریح کرد: آبادسازی و مناسب‌سازی سواحل اقدام تکمیلی آزادسازی سواحل است و امید می‌رود که با سرعت بیشتری انجام شود.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ در سفر استانی خود به گیلان با صدور دستوری از همه دستگاه‌های دولتی و عمومی خواست تا از حریم ۶۰ متر سواحل دریا خزر عقب‌نشینی کنند. رییس‌جمهور برای این کار ضرب‌الاجل ۲۰ روزه تعیین کرد. پس از این دستور تقریباً همه قسمت‌های ساحلی تحت تصرف نهادهای دولتی آزادسازی شد و در اختیار مردم قرار گرفت.

این تصمیم علاوه بر این‌که پس از چند دهه گلایه و اعتراض بار دیگر دسترسی همه جانبه بدون تبعیض به دریا را برای همه به دنبال داشت، سبب به وجود آمدن امید مضاعف برای ایجاد اشتغال و همچنین کسب و کار بیشتر پس از دوران کرونایی شد.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رییسی ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ نیز در سفر به مازندران نیز در بازدید از سواحل آزاد شده استان بر مدیریت سواحل پس از آزادی و توسعه گردشگری تاکید کرد و به استاندار وقت دستور داد که امکانات لازم را برای تفریح سالم مردم فراهم کند. دستور و تکلیفی که به اعتقاد مردم محلی و کارشناسان، پس از نتیجه مثبت آزادسازی نه تنها زمینه‌ساز افزایش درآمد ساحل‌نشینان می‌شود، بلکه می‌تواند بخشی از مشکلات اشتغال جوانان منطقه را نیز برطرف کند و سبب اشتغالزایی جدید شود.

رئیس‌جمهور دیروز و امروز -پنجشنبه و جمعه- نیز همراه با تعدادی از اعضای هیات دولت برای دومین بار به مازندران سفر کرد و در این سفر نیز آبادسازی سواحل به عنوان گام بعدی آبادسازی را مورد تاکید قرار داد.

کد خبر: 1230926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =