دانش‌آموزان امروز نیازمند روش‌های نوین آموزشی هستند

رئیس سازمان سما با بیان اینکه پژوهش ابراز مهم برای تغییر یاددهی و یادگیری است،گفت: دانش‌آموزان امروز نیازمند روش‌های نوین آموزشی هستند. پژوهش به عنوان یک روش میانبر است که روش آموزش ما را می‌تواند اصلاح کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید محمدبطحایی، معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما در مراسم اختتامیه جشنواره اختراعات، دست سازه‌ها، مهارت و مقاله و همچنین تجلیل از پژوهشگران برتر مدارس سما که به میزبانی واحد نجف آباد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای خطه استان اصفهان به ویژه شهید گرانقدر حججی سلام گرم دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی را به حضار و شرکت کنندگان مجازی این جلسه رساند و با ابراز خرسندی از حضور در این جمع، به بیان نکاتی ارزشمند پیرامون مباحث پژوهشی پرداخت.

بطحایی گفت: امروزه آموزش و پرورش دائما به عنوان یک ضرورت در جوامع بشری مورد توجه قرار می‌گیرد و اهمیت و ضرورت توجه به دوران مدرسه با پیچیدگی‌هایی که در زندگی‌های فردی، جمعی و تکنولوژیکی اتفاق می‌افتند اهمیت خودش را پیدا کرده و مورد توجه جدی‌تری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اینکه فرزندان و کودکان ما، نسل آینده ما هستند و قرار است در آینده نزدیک جامعه را راهبری نمایند مهم است که این دوران را چگونه باید پشت سر بگذارند، چه مهارت‌هایی را بیاموزند و چه بسترهای دانشی را کسب کنند تا در آینده به عنوان عضو موثر در جامعه توانایی ایفای نقش صحیح داشته باشند. این یکی از اصلی‌ترین سوالاتی است که امروزه در آموزش و پرورش دنیا مطرح است.

ریاست سازمان سما افزود: انسان‌هایی که در جوامع خود، منشا اثر بوده و موفق هستنند بخش عمده‌ای از موفقیت خود را مدیون مدرسه و دوران کودکی  و نوجوانی شان هستند. فلاسفه‌ای چون افلاطون و ارسطو و فراتر از این فلاسفه در آموزه‌های تربیتی و دینی خودمان تاکیدات بی‌شماری به مراقبت و صیانت از تربیت نوجوانان و کودکان داریم که همگی برمبنای اثر گذاری دوران مدرسه است.

 بطحایی ادامه داد: لازمه ی این اثر گذاری کیفیت مطلوب مدارس است و از جمله عوامل مهم که مدرسه را اثر بخش می‌کند روش است، دانش آموزان امروز نیازمند روش‌های نوین آموزشی هستند. پژوهش به عنوان یک روش میانبر است که روش آموزش ما را می‌تواند اصلاح کند. باید بدانیم که پژوهش در مدرسه با پژوهش در دانشگاه دو تفاوت عمده دارد و نباید از یکدیگر الگوبرداری شوند. مهمترین تفاوت تفاوت پژوهش مدرسه با دانشگاه در این است که در مدرسه نتیجه پژوهش زیاد مهم نیست و  مهم روش شناسی پژوهش است و اینکه دانش آموز بیاموزد که مسئله را چگونه حل کند. نکته دوم اینکه در مدرسه کار گروهی در اولویت است.

بطحایی گفت: پژوهش یک ابراز مهم برای تغییر یاددهی و یادگیری است و برای ما رویکردهای تربیتی پژوهش و کارکردهای این روش که می‌تواند تحولاتی ایجاد کند حایز اهمیت است.

گفتنی است در این جلسه معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سما همراه لطف اله عباسی مشاور رئیس سازمان و رئیس امور پژوهش و نوآوری‌های آموزشی سازمان، مهندس مهدی چراغی نماینده نظارت و بازرسی راهبردی هیات موسس، معاون آموزش های عمومی و مهارتی سما نجف آباد، رئیس واحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد و راهبران پژوهشی استان‌ها و سایر مسولان شرکت کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1164502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =