وحیدی: نسبت به مصوبات جمعیتی بی‌توجه بوده‌ایم

وزیر کشور گفت: از تحلیل‌های جمعیتی بر می‌آید که امروز دچار بحران جمعیتی هستیم. این موضوع ناشی از این است که مرکزی به عنوان متولی این بحث در گذشته وجود نداشته تا به موقع هشدارهای لازم را بدهد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمد وحیدی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز ثبت احوال و رونمایی از پایگاه اطلاعات خانوار که پیش از ظهر امروز برگزار شد، گفت: ثبت احوال از نظر سن یک سازمان قدیمی است ولی از نظر کارکرد سازمان به روزی است. ثبت احوال امروز با سن کمی بیشتر از ۱۰۰ ساله خود با تحولات روز هماهنگ است و به همین خاطر باید از سیاست سازمان و همه کارمندان آن تقدیر کنیم.

بیشتر بخوانید:

وحیدی: تغییراتی در سطح استانداران خواهیم داشت

وی افزود: یک رکم مهم آمایش جمعیت است، موضوعی که اطلاعات آن در سازمان ثبت احوال شکل می‌گیرد. برای هر برنامه توسعه‌ای که داشته باشیم به سازمان ثبت احوال نیاز اساسی داریم. به عنوان مثال از تحلیل‌های جمعیتی بر می‌آید که امروز دچار بحران جمعیتی هستیم. این موضوع ناشی از این است که مرکزی به عنوان متولی این بحث در گذشته وجود نداشته تا به موقع هشدارهای لازم را بدهد.

وزیر کشور گفت: مثلا رشد جمعیت براساس مصوبه‌ای در گذشته مقرر شد به ۲.۵ برابر برسد که ما از آن گذر کردیم و نسبت به آن بی‌توجه ماندیم.امروز مسدله جمعیت باید دائم پایش شود و مدام تذکرات لازم به دستگاه‌های مسئول داده شود.

وی تاکید کرد: در بحث مهاجرت‌ها، برای مثال مهاجرت از روستا به شهرها، تحلیل‌های سازمان می‌تواند منجر به تصمیمات مهم و اساسی شود. باید اطلاعات و آدرس‌های افراد در سامانه‌ها جمع‌آوری شود که این اتفاق افتاده اما اطلاعات و آدرس‌های حقوقی هم باید توسط ثبت احوال جمع‌آوری شود.

وحیدی گفت: در موضوع قانون جوانی جمعیت نیازمند نرخ باروری در شهرستان‌ها بودیم که خوشبختانه ثبت احوال در فاصله کوتاهی این اطلاعات را جمع‌آوری کرد. صدور کارت هوشمند ملی برای ایرانیان خارج از کشور هم علاوه بر این‌که خدمت و سرویس‌ها را آنها به عنوان ایرانی ارائه دهیم باعث می‌شود که ثبت احوال با ایرانیان خارج از کشور ارتباط داشته باشند.

وزیر کشور ادامه داد: افراد مشکوک التابعیت در برخی شهرها حضور داشتند که بلاتکلیف بودند اما با کارت شناسه کارهای عمومی آنها انجام خواهد شد. در حوزه اتباع نیز ثبت احوال مسئولیت‌هایی را دارد که امیدواریم به خوبی آنها را اجرا کند.

پایان پیام/

کد خبر: 1164872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =