تدوین ۴۰۰ رساله دکتری با موضوع مکتب مقاومت در دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان مهم‌ترین اقدام در ترویج مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی را ایجاد جریان علمی مقاومت‌ توسط دانشگاه آزاد اسلامی دانست و از ثبت بیش از ۴۰۰ رساله در مقطع دکتری در این برنامه خبر داد.

علی‌رضا منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در ‌گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهم‌ترین اقدام در ترویج مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی را ایجاد جریان علمی مقاومت‌ توسط دانشگاه آزاد اسلامی دانست و اظهار کرد: در این برنامه بیش از ۴۰۰ رساله در مقطع دکتری ثبت شده و در طرح مقاومت دانشگاه آزاد اسلامی کرمان نیز ۱۰هزار نفر در تحقیقات مکتب حاج قاسم کار کرده‌اند که حدود ۶۰۰ زمینه تحقیقاتی از آن به دست آمده که این موضوعات هرکدام زمینه یک پایان‌نامه است.

اعتقاد به ولایت فقیه رکن اصلی وصیت‌نامه شهید سلیمانی است

به گفته وی، دانشگاه‌های کشور باید رسالت خود در ترویج مکتب شهید سلیمانی را بدانند. امروز یکی از مسائلی که می‌تواند در تربیت فرزندان و دانشجویان به ما کمک کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: از گرفتاری‌های جوانان و نوجوانان در سطح کشور سردرگمی و گاهی بحران هویتی است. امروز الگوسازی برای فرزندان ما بیرون از فضای حقیقی و در دست فضای مجازی رسانه‌ها است که این الگوها با ارزش‌های خانواده‌های ایرانی تفاوت دارد و انتظار خانواده‌ها در نحوه رفتار و برخورد از فرزندان بر اساس الگوهای مورد قبول بومی و اسلای است.

علی‌رضا منظری توکلی تصریح کرد: شهید حاج قاسم یک اسطوره و حقیقتی است که می‌تواند الگوی خوبی برای نسل جوان باشد. هالیوود با استفاده از هنر هفتم از هیچ، همه چیز می‌سازد و تمام تلاش خود را می‌کند تا قهرمانانی کاذب به دنیا معرفی کند ولی ما از چیزهایی که داریم نتوانستیم بهره بریم و آن را به شکلی شایسته به نسل جوان ارائه دهیم.

او معتقد است که تلاش برای شناساندن حاج قاسم، ترویج همه خوبی‌های مورد نیاز جوانان و دانشجویان در قرن حاضر است.

علی‌رضا منظری توکلی در رابطه با نام‌گذاری یک هفته به نام شهید سلیمانی و مکتب مقاومت در دانشگاه آزاد اسلامی گفت : گردهمایی هزار نفری دانشجویان دانشگاه آزاد شهید حاج قاسم سلیمانی از سراسر استان کرمان در سالگرد شهادت ایشان برگزار می‌شود. این همایش که جان فدا نام دارد به منظور گسترش درس ایثار و از خودگذشتگی را به جوانان در نظر گرفته شده است. همچنین مراسمات گوناگونی در واحدهای مختلف برای ترویج مکتب شهیدحاج قاسم برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان تاکید کرد: پیام انسانیت، مقابله با شرارت، تبعیت از ولایت و رهبری برای حفظ کشور، مراقبت از اصول دین و رهبری همگی از آموزه‌های وصیت‌نامه انسان‌ساز شهید سلیمانی است.

خبرنگار: مرجان ولی‌زاده
انتهای پیام/

کد خبر: 1165872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =